#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: حرکت رو به‌ جلو انقلاب اسلامی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای آن در عرصه‌های مختلف، مرهون خون‌های پاک شهیدان است.

به گزارش روز یکشنبه خبر و هنر  از استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در پیامی به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، با این کلام مقام معظم رهبری که “یاد شهیدان نباید در جامعه ما از ذهنیت‌ها خارج شود، شهیدان را باید زنده نگه داشت، یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید” افزود: شهدا شجاعت را تعبیر، صلابت را تفسیر و مروت را تحلیل نمودند تا فصلی نو از اقتدار را به صفحات تقویم سربلندی ایران سرافراز بیفزایند و کتابی خواندنی و زیبا را تالیف کنند.

وی بیان کرد: برای مردمان آزادیخواه این سرزمین که جایگاه شهادت را به‌خوبی پاس می‌دارند، امنیت و آسایش خود را مدیون شهدایند و حرکت رو به‌ جلوی انقلاب شکوهمند اسلامی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای آن در عرصه‌های مختلف را مرهون خون‌های پاک و مطهر شهیدان هستند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بدون تردید، تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در نامگذاری روزی از روزهای اسفند ماه و در آستانه بهار طبیعت به نام شهدا و برای پاسداشت جایگاه شهادت، اثبات این حقیقت است که شهادت همچون فصلی نو، لحظه وصال محبوب در زیباترین شکل ممکن است.

وی اظهار داشت: ۲۲ اسفند و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی که به حق با عنوان روز بزرگداشت شهدا، تقویم مناسبت‌ها را مزین نموده، فرصت مغتنمی برای اندیشیدن به عظمت کار رادمردانی است که در پاسخ به اندیشه پلید دشمنان قسم‌خورده نظام که قصد داشتند انقلاب نوپای ایران اسلامی را در نطفه خفه کنند، با گذشتن از جان خود، استقلال ملی و حریم مرزهای جغرافیایی را صیانت نمودند تا عزت، امنیت و اقتدار را به کشور ارزانی دارند.

اینجانب با ادای احترام به روح رفیع شهیدان والامقام ایران اسلامی به‌ویژه ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی که عظمت و شکوه این سرزمین را با قلم سرخ خون خود ترسیم نمودند، روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ‌فرمان امام خمینی (رحمه الله علیه) را به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و امت شهیدپرور تبریک عرض نموده، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حافظان نظام، امیدوارم خداوند متعال همه ما را در مسیر روشن انسانیت، حریت و تهذیب نفس، قدردان شهدای گرانقدر انقلاب قرار دهد و به همه کسانی که در این راه مصداق روشن آیه‌ “فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَات” هستند، اجر عنایت فرماید.

۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت شهدا نام دارد.