?استاندار خراسان جنوبی از افزایش ظرفیت تولید آبزیان به ۲۵۰۰ تن تا پایان سال خبر داد.
معتمدیان با اعلام این خبر در حاشیه مراسم افتتاح مزرعه حدواسط پرورش تیلاپیا در قاین خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید ماهی و آبزیان در استان ۱۲۰۰ تن می باشد.
?وی ادامه داد: این اقدام در راستای تحقق شعار سال و به منظور افزایش سهم آبزیان و گوشت سفید در سبد مصرف خانوارها و در نتیجه حفظ سلامت مردم عملیاتی می شود.
?استاندار متذکر شد: بر مبنای اسناد بالادستی صنعت شیلات و آبزی پروری،از سال ۹۸ اقدامات خوبی در زمینه توسعه صنعت شیلات در استان انجام گرفته است.
?معتمدیان ادامه داد: خراسان‌جنوبی در شمار ۴ استانی بود که توانست مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را اخذ نماید.
?وی تصریح نمود: سازمان جهاد کشاورزی در همین راستا نخستین مزرعه حدوسط پرورش تیلاپیا را در قاین راه اندازی کرده است.
?استاندار از برنامه استان برای تحقق هزار هکتار مجتمع گلخانه ای گفت و متذکر شد: ۵۰ هکتار از این مجتمع ها برای ایجاد مجتمع‌های شیلات درنظر گرفته شده است.
?معتمدیان ادامه داد: اختصاص آب و زمین و پرداخت تسهیلات از جمله برنامه های حمایتی استان برای متقاضیان راه اندازی این مجتمع هاست.
?وی به پایین بودن سرانه مصرف ماهی در استان اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی می تواند با افزایش میزان تولید آبزیان و آموزش خانواده ها به اصلاح الگوی مصرف مردم کمک کند.
?شایان ذکر است : نخستین مزرعه حد واسط پرورش ماهی استان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت ۱۰ میلیون بچه ماهی در سال امروز در روستای پهنایی شهرستان قاینات به بهره برداری رسید.