مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۲۰ پروژه گردشگری همزمان با هفته گردشگری در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

حسن رمضانی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هر سال با آغاز هفته گردشگری که مصادف با ۲۷ سپتامبر است، برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های قابل افتتاح گردشگری در استان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: از ششم مهرماه مصادف با آغاز هفته گردشگری در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاینات، فردوس، سرایان، نهبندان، درمیان، سربیشه و خوسف هفت پروژه برق‌رسانی و تامین روشنایی، هفت واحد اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ واحد دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ۲ واحد سفره‌خانه سنتی، یک واحد رستوران مجتمع بین‌ راهی، کلنگ‌زنی سایت گردشگری و افتتاح ۲ کارگاه صنایع دستی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۹۰ واحد تاسیسات گردشگری در استان به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۶۰ واحد از این تعداد مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان است.

تاسیس انجمن حرفه‌ای رستوران‌های بین راهی و سفره‌خانه‌های سنتی خراسان جنوبی

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تاسیس انجمن حرفه‌ای رستوران‌های بین راهی و سفره‌خانه‌های سنتی خراسان جنوبی در آستانه هفته گردشگری خبر داد.

مرتضی عربی افزود: در راستای اجرای ماده ۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی، نام‌گذاری و نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری با توجه به جلسات برگزار شده قبلی، انجمن حرفه‌ای رستوران‌های بین راهی و سفره‌خانه‌های سنتی در خراسان جنوبی تاسیس شد.

وی گفت: این انجمن با هدف کمک به توسعه گردشگری استان و بهبود کیفیت ارائه خدمات گردشگری و بسترسازی به منظور استفاده از ظرفیت فعالان بخش غیر دولتی در توسعه سند گردشگری استان تاسیس شده است.

عربی اظهار داشت: پس از رای‌گیری اعضا، علیرضا ادیبیان به عنوان اولین رییس این انجمن در استان انتخاب شد.