استاندار خراسان جنوبی گفت: برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز ماهیرود سربیشه در تلاش هستیم و تحقق این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۴۱ طرح برق‌رسانی استان خراسان جنوبی در مرز ماهیرود بخش دُرح شهرستان سربیشه افزود: یکی از اولویت‌های ما در خراسان جنوبی تقویت جایگاه مرز ماهیرود است در مرحله اول در توسعه زیرساخت‌ها قدم برداشتیم.

وی با بیان اینکه تامین آب و برق و چهار خطه کردن محور ماهیرود از اولویت‌هاست که اقدامات خوبی صورت گرفته است اظهار داشتت: در حوزه جاده مناقصه خوبی انجام شده و تعیین تکلیف شده و قطعا شاهد توسعه مرز ماهیرود خواهیم بود.

معتمدیان گفت: با توجه به موقعیتی که منطقه برای دسترسی به شعاع‌های تجاری دارد اقدامات زیرساختی باعث توسعه ترانزیت و مبادلات تجاری خواهد داشت.

وی افزود: با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و مرزبانی که تلاش شبانه‌روزی دارند امیدواریم با اقدامات مختلف انجام شده و با تکمیل حوزه‌های زیرساختی شاهد ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز ماهیرود باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه تامین برق روستاها در سطح کشو وضعیت خوبی داریم و همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شدند و امروز هم ۱۴۱ طرح برق‌رسانی استان به بهره‌برداری رسید.

معتمدیان افزود: تلاش داریم با همت شرکت برق، بقیه آبادی‌هایی که مشکل تامین برق دارند را حل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های چهارمین روز هفته دولت به شهرستان مرزی سربیشه سفر کرد و بهره‌برداری از زیرساخت‌های مرز ماهیرود با حضور وی، معاونان استاندار و جمعی از مسوولان استانی و محلی آغاز شد.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان از دوم شهریور همزمان با شروع هفته دولت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد که فعال‌ترین آنها مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه است.