#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جشنواره خوشنویسی رضوی فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی های هنرمندان و استفاده از اساتید برجسته خوشنویسی و ارتقای سطح کیفی و شاخصه های فرهنگی این استان است.

، محمود رمضانی در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی که شامگاه دوشنبه ۹ اسفندماه به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: ائمه (ع) به عنوان انسان های نمونه و کامل از جمله افراد برگزیده ای هستند که مسلمانان و شیعیان با مطالعه و تحقیق در سیره اخلاقی و ابعاد گوناگون زندگی ایشان می توانند راه سعادت حقیقی را پیدا کرده و به کمال مطلوب نائل آیند.
وی با بیان این که بی تردید برگزاری جشنواره هایی با محتوا و رویکرد دینی در گسترش فرهنگ رضوی و افزایش سطح دانش معنوی جامعه نقش بسزایی دارد، ادامه داد: از همین رو با توجه به رویکرد دولت و بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ رضوی، این اداره کل با همکاری معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برای سومین سال متوالی میزبان برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی است.
رمضانی با بیان این که جشنواره خوشنویسی رضوی فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی های هنرمندان است، اضافه کرد: طیف گسترده ای از هنرمندان سراسر کشور هر ساله به این جشنواره اقبال نشان می دهند که این امر نشان دهنده پیوند بین هنرمندان و فرهنگ رضوی است.

وی با اشاره به این که در این دوره از جشنواره ٢٩١اثر از هنرمندان ٢١استان کشور در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث ارسال شد، خاطرنشان کرد: بنا به نظر هیئت داوران متشکل از اساتید یدالله کابلی خوانساری، امیر احمد فلسفی، احمد عبدالرضایی، علی اشرف صندوق آبادی، علی رضاییان و مهدی اسماعیلی مود، آثار این دوره به لحاظ کیفی ر سطح بسیار بالاتری قرار دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: امیدواریم برگزاری جشنواره های رضوی کمک بسیاری به معرفی ظرفیت ها و داشته های یک فرد نسبت به معارف الهی و هنر اسلامی کرده و همچنین پشتوانه ای قوی برای آشنا شدن مردم بویژه نسل جوان با زمینه های فرهنگی، خصوصا هنر خوشنویسی در دنیای امروز باشد.