#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ گروه جهادی فعال در این استان سازماندهی شده‌اند که از این تعداد ۹۶۵ گروه جهادی محله‌محور هستند.

مهدی هنری روز شنبه در حاشیه بازدید جمعی از مسوولان استانی و شهرستان درمیان از فعالیت گروه جهادی سردار شهید احمد صمیمی ترک در روستای آواز افزود: بقیه گروه‌های جهادی در اقشار مختلف به‌صورت جغرافیامحور و تخصصی برنامه‌ریزی شده‌اند که حدود ۱۳۰ گروه جهادی تخصصی مشخص در زمینه‌های مختلف وجود دارد و حضور گروه‌های تخصصی در نقاط هدف مشخص شده می‌تواند کمک خوبی برای حل مشکلات و رفع نیازهای مردم داشته باشد.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در حوزه فعالیت‌های جهادی تجمیع گروه‌های جهادی و خدمت‌رسانی متمرکز در نقاط مختلف استان است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته با حضور در هر شهرستان و روستاهای آن گروه‌های جهادی متخصص به‌طور متمرکز براساس نیاز روستاییان در زمینه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از جمله گروه‌های فنی و مهارتی، گروه‌های مربوط به بسیج جامعه‌ پزشکی، مشاوره‌ حقوقی، خانواده و موضوعات روانشناسی همچنین موضوعاتی که مربوط به بحث‌های عمرانی است یا آموزش‌ها و توانمندسازی در حوزه‌ اشتغال مبتنی بر نیازهای هر منطقه فعالیت دارند.

وی درباره اردوی جهادی که در روستای مرزی آواز شهرستان درمیان برپا شده است بیان کرد: این گروه جهادی ۷۰ نفره از جهادگران شهرستان و مرکز استان خدماتی از جمله لایه‌روبی قنات، واکسیناسیون دام، تعمیر لوازم خانگی و مشاوره را به مرزنشینان روستای آواز ارائه کرده‌اند و علاوه بر خدمات جهادگران، مشکلات مردم از طریق نمایندگان مجلس و استانداری نیز جمع‌بندی شده و پیگیری خواهد شد.

هنری افزود: با توجه به برنامه‌ریزی ها انجام شده در آستانه سال نو تاکنون حضور هشت گروه جهادی از دانشگاه‌های تهران در خراسان جنوبی از ۲۵ اسفند ماه به بعد هماهنگ شده که بیش از ۴۵۰ جهادگر غیربومی و از دانشگاه‌های تهران در پنج شهرستان استان در کنار جهادگران بومی حضور پیدا خواهند کرد و خدمت‌رسانی گسترده‌ای را به مردم استان خواهند داشت.

وی گفت: در اردوهای جهادی تجمیعی برنامه‌ریزی شده که بیش از ۲۰ مورد خدمات جهادی را به مردم ارائه دهیم و گروه‌های جهادی فنی و مهارتی در زمینه‌های مختلف از جمله تعمیر خودرو، لوازم خانگی، جوشکاری، آرایشگری، تعمیر چرخ خیاطی و سایر خدمات، فعالیت می‌کنند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: آموزش‌هایی که نیاز است در حوزه‌ اشتغال ارائه می‌شود همچنین مشاوره خانواده، روانشناسی، مشاوره مربوط به فیزیوتراپی، حقوقی و استعدادسنجی کودکان را در برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی گفت: در موضوعات پزشکی هم پزشک عمومی در برنامه منظور شده است و تامین هزینه‌های دارویی از طریق خیرین انجام می‌شود.

هنری اظهار داشت: همچنین در بخش دامپزشکی، واکسیناسیون دام در برنامه‌ گروه‌های جهادی قرار گرفته است و به‌طور کلی در هر شهرستان گروه‌های جهادی متخصص اقشار بسیج و صنوف براساس ظرفیت‌سنجی انجام شده حضور پیدا می‌کنند.

گروه جهادی شهید صمیمی ترک، فعالیت خود را در روستای آواز از روز جمعه (ششم اسفند) آغاز کرد و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه، ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای، هلال احمر، راه و شهرسازی، دامپزشکی، منابع طبیعی و گردان امام حسین (ع) شهرستان مرزی درمیان و همراهی شورای اسلامی، معتمدین و دهیاری روستا به ارائه خدمات عمرانی، خدماتی، مشاوره‌ای، مددکاری و پزشکی پرداخته است.