مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۱۷ پروژه آموزشی با ۳۳۵ کلاس درس از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان به بهره برداری رسیده است.

، سید علیرضا موسوی نژاد روز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: همچنین در دولت سیزدهم سرانه دانش آموزی مدارس عادی استان هفت برابر شده است.

وی با اشاره به از سرگیری توزیع تغذیه رایگان در مدارس افزود: خراسان جنوبی از استان‌های محوری در توزیع شیر بوده که برای این منظور ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است و ۵۴ نوبت را پوشش خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر فرهنگی و خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و ۱۴۵ نیرو در قالب قانون ایثارگری تبدیل وضعیت شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در استان افزود: در قالب این طرح ۴۰۰ مدرسه با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال بهسازی و زیباسازی شده است.

موسوی نژاد اظهار داشت: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بیش از سه هکتار به مجتمع بزرگ آموزشی در مرکز استان اختصاص یافت که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ درصد حقوق و دریافتی معلمان استان از محل رتبه بندی است گفت: در طرح جهاد پیشرفت و آموزش هم ۴۵۰ فرهنگی مشارکت کردند که ارزش ریالی خدمات ارائه شده ۴۵ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: ۴۱۳ مورد تطبیق مجوز مهدکودک‌ها نیز در استان انجام شده و بقیه تا پایان سال باید مجوز خود را تطبیق دهند در غیر این صورت با شیوه قانونی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به تدوین کتاب آیه‌های مهربانی در استان گفت: در قالب طرح شهید همت نیز ۲۰ میلیارد ریال برای مدارس عشایری تخصیص یافت.

موسوی نژاد افزود: نرخ با سوادی در استان ۹۸.۳۴ درصد است و شامل افراد ۱۰ تا ۴۹ سال می‌شود.

وی همچنین گفت: امسال در دهه فجر ۲۵ عنوان برنامه برگزار می‌شود که نواختن زنگ انقلاب در ۲ هزار مدرسه استان آغازگر این برنامه‌ها در ۱۱ بهمن ماه است و برگزاری اجتماع بزرگ یاوران انقلاب با حضور ۲ هزار دانش آموز، یادواره شهدا، مسابقه دلنوشته، آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از مهمترین برنامه‌های دهه فجر در مدارس استان است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور