رشته بومی توبافی یا حوله بافی سنتی در هنرستان‌های کار و دانش استان خراسان جنوبی آموزش داده می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استانحوله بافی در لیست رشته‌های کار و دانش هنرستان‌ها قرار گرفت گفت: هر ساله متناسب با نیاز بازار، پیشنهاد‌هایی برای ایجاد رشته جدید در شاخه کاردانش ارائه می‌شود که امسال نیز اداره کل آموزش و پرورش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، برای حمایت از صنایع دستی بومی منطقه و بهره گیری از ظرفیت‌های نهفته در صنایع دستی، رشته جدید حوله بافی را در شاخه کار و دانش ارائه می‌دهد.
حسین عباس زاده افزود: رشته حوله بافی به علت متناسب بودن با بازار کار استان انتخاب شد تا دانش اموزان فارغ التحصیل به راحتی جذب بازار کار شوند و تولیدات خود را به فروش برسانند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: پیش از این نیز رشته‌های تذهیب، قلمزنی، چاب باتیک نیز در شاخه کار و دانش برای هنرجویان علاقمندان ارایه شده است.
وی افزود: مرکز تخصصی نساجی سنتی شهرستان بیرجند در خانه تاریخی اعتمادی نیا واقع شده و این مرکز محل برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی حوله بافی، کارگاه‌های رنگرزی، چله کشی و بافت و همچنین فروشگاه عرضه محصولات نساجی سنتی است.