معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش بر این است که صد درصد اعتبارات بخش مسکن شهری و روستایی در استان جذب شود.

 سید کمال الدین میرجعفریان روز سه‌شنبه در نشست شورای راهبری تامین مسکن استان افزود: احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری و روستایی ویژه اقشار خاص و بهسازی واحدهای مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده از اقدامات شایسته استان است.

وی گفت: متقاضیان در این طرح از ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تفاهم‌نامه بین استانداری، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برخوردار می‌شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۳۷۹ نفر، تقاضای خود را برای استفاده از این تسهیلات اعلام کرده‌اند.

وی گفت: براساس مصوبه جلسه قبل شورای راهبری مسکن استان، مقرر شد فرمانداران در بازه زمانی ۱۰ روزه نسبت به جذب هزار و ۷۰۰ واحد باقیمانده اقدام کنند.

میرجعفریان ادامه داد: طبق تصمیم اعضا در جلسه امروز، مقرر شد سهمیه این واحدها در بخش مسکن روستایی تخصیص داده شود.

وی گفت: سهمیه هر شهرستان از این واحدها تعیین شده است و فرمانداران باید طی بازه زمانی ۱۵ روز این سهمیه را جذب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق مصوبه شورای مسکن استان، چنانچه سهمیه منطقه‌ای جذب نشود، آن سهمیه به دیگر شهرستان‌ها اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: هدف از این تصمیم، جذب کامل اعتبارات مسکن شهری و روستایی در استان خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی اظهار داشت: از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به دهیاری‌ها اجازه داده می‌شود که پرونده‌ها را در محل روستا تشکیل داده و به بنیاد مسکن ارائه کنند.

میرجعفریان گفت: بنیاد مسکن بعد از تکمیل پرونده‌ها، آنها را به بانک ارسال می‌دارد و با تعیین برنامه زمان‌بندی، متقاضیان برای مراجعه به بانک از طریق ارسال پیامک یا طی تماس تلفنی فراخوان می‌شوند تا از تجمع در محیط بانک جلوگیری شود.

وی به تخفیف ۵۰ درصدی پروانه‌های ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان متعهد به رعایت این مصوبه هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تصمیم شورای مسکن در راستای حمایت از متقاضیان مهاجرت به روستاها هم گفت و افزود: براساس این تصمیم چنانچه فردی قصد بازگشت و سکونت دائم در روستا را داشته باشد، از تسهیلات و امکانات دولتی بهره‌مند می‌شود.

وی اظهار داشت: شرط برخورداری از امکانات و تسهیلات دولتی، مهاجرت معکوس و سکونت دائم در مناطق روستایی است.

شورای راهبری تامین مسکن استان با حضور تصویری همه فرمانداران و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.

با توجه به گذراندن دوره نقاهت احتیاطی و منفی شدن تست کرونا معاون استاندار، میرجعفریان خود ریاست جلسه را به عهده داشت.