فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: شعارهای نامزدهای انتخاباتی باید عملیاتی و قابل دسترس باشد و پس از تحقق، اثر و فایده آن در یک دوره چهار ساله به مردم برسد.

سردار علی قاسمی افزود: وعده‌هایی که نامزدها در دوران تبلیغات مطرح می‌کنند باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: در همه برنامه‌ها هدف تعیین می‌شود اما هدف باید معقول و منطقی باشد تا بتوانیم با نیرو و امکانات محدود به آن برسیم لذا برخی نامزدها شعارهای غیرقابل دسترس می‌دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی رفتار اسلامی را بزرگترین و مهمترین مساله در انتخابات عنوان کرد و گفت: رعایت حقوق دیگر نامزدها، رعایت حقوق مردم، پرهیز از بداخلاقی‌ها و فاش نکردن اسرار مردم از مواردی است که باید نامزدهای انتخاباتی مورد توجه قرار دهند و کارهایی که می‌توانند انجام دهند را مطرح کنند بنابراین لازم نیست دیگران را تخریب کنند.

وی حضور احزاب و نخبگان را در انتخابات ضروری دانست و افزود: نخبگان در هر جامعه‌ای الگو هستند و می‌توانند به تحقق آرامش و شایسته‌سالاری در انتخابات کمک کنند، خودشان هم با حضور در انتخابات الگوی دیگران و جامعه باشند.

سردار قاسمی گفت: برای انتخاب درست و اصلح باید از سخنان بزرگان، مفسرین سیاسی و سخنان مقام معظم رهبری و مشاوران در بخش‌های مختلف کمک گرفت تا افراد شایسته اداره امور کشور را در چهار سال آینده برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: از آنجایی که جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی شکل گرفته، مردم نقش اساسی در اداره حکومت دارند، هم در قانون اساسی پیش‌بینی شده و هم در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مردم در همه بخش‌ها از جمله انتخابات ریاست جمهوری اساسی بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: مردم خودشان برای سرنوشت کشورشان تصمیم می‌گیرند لذا مردم‌سالاری دینی یکی از ارکان اصلی حکومت است و قانون نظارت بر دولت و قانون نظارت عموم که همان امر به معرف و نهی از منکر است همگی نقش ویژه‌ای را برای مردم در اداره حکومت قائلند.

وی اظهار داشت: در شهرها و روستاها انتخاب اعضای شوراها و تعیین نمایندگانی توسط مردم برای نظارت بر مدیران جزو وظایفی است که قانون پیش‌بینی کرده لذا جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای را برای مردم قائل است.

سردار قاسمی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اینکه رییس جمهوری باید خدمتگزار مردم باشد افزود: کسی که انتخاب می‌شود باید برای مردم کار کند لذا مردمی بودن و به فکر مردم بودن از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم کسی که به عنوان رییس قوه مجریه انتخاب می‌شود باید خود را وقف مردم کند و برای حل مشکلات کشور برنامه داشته باشد.

مشارکت حداکثری کشور را بیمه می‌کند

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات کشور را بیمه می‌کند گفت: در دنیا فقط ۵۰ کشور انتخابات برگزار می‌کنند بقیه یا پادشاهی و سلطنتی و یا مورثی هستند لذا قطعا حضور مردم در پای صندق‌های رای پشتوانه‌ای برای نظام است و از سویی نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام قدرتمند در دنیا مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: مسوولان وظیفه دارند همه بسترهای لازم اعم از بهداشتی و امنیتی را برای برگزاری انتخابات فراهم و موانع را برطرف کنند.

سردار قاسمی گفت: به طور قطع دولت آمادگی صد درصدی را برای حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد دارد و مردم هم اگر خواهان بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی هستند باید از فرصت حضور در انتخابات استفاده کنند و این موضوع برای مردم تبیین شود.

وی نقش رسانه‌ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار موثر دانست و یادآور شد: رسانه‌ها زبان مردم و وسیله پیام‌رسان و ارتباط جمعی هستند و در کشور ما در خیلی از مناطق هنوز فضای مجازی قابل دسترس نیست لذا رسانه‌ها می‌توانند این مسیر را دنبال کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: جوانان در این انتخابات هم حضور چشمگیر خواهند داشت به دلیل اینکه می‌خواهند در تعیین سرنوست و آینده کشور مشارکت داشته باشند و از همه مهمتر به دنبال این هستند کسی را انتخاب کنند که بتواند امکانات بیشتری را برایشان فراهم کند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت ایران اسلامی در جهان خوب است و در داخل هم جناح‌بندی‌هایی که وجود دارد همه باید تابع قانون و نظر شورای نگهبان باشند و هر اعتراضی را که داشته باشند از راه قانون پیگیری کنند.

سردار قاسمی بر لزوم تشویق مردم به حضور آگاهانه و پرشور در عرصه انتخابات به عنوان یک وظیفه قانونی، شرعی و ملی تاکید کرد و افزود: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات، دشمنان نظام و اسلام را ناامید کنند.

وی گفت: یکی از توطئه‌های دشمن در شرایط کنونی دلسرد کردن مردم برای کاهش حضور در پای صندوق‌های رای است لذا مردم باید با آگاهی و هوشیاری وحدت خود را بیش از گذشته حفظ کنند و با حضور گسترده در انتخابات پاسخ محکمی به دشمنان داخلی و خارجی بدهند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.