شهرستان زیرکوه امروز میزبان خانواده شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» بود و مادر شهید پس از ۳۳ سال فراق، مزار فرزندش در شهر مرزی حاجی‌آباد را به آغوش کشید.

خانواده شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» از شهدای گمنام خراسان جنوبی که به تازگی احراز هویت شده؛ امروز میهمان مردم شهرستان زیرکوه بودند و مراسم استقبال از آنان از میدان آیت‌الله فقیه به سمت گلزار شهدای گمنام شهر حاجی‌آباد با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شد.

شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» سال ۸۵ به عنوان شهید گمنام در شهرستان زیرکوه به‌ خاک سپرده شده است.

وی متولد آذر ۱۳۴۵ شاپورآباد برخوار در استان اصفهان است که ۲۱ تیر ۶۷ در نهر عنبر دهلران در سن ۲۲ سالگی به فیض شهادت نائل آمد و هویت این شهید از طریق انجام آزمایش DNA پس از گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی شناسایی شد.

خواهر این شهید بزرگوار در این آیین گفت: مادر این شهید ۳۳ سال چشم انتظار فرزندش بود و ما افتخار می‌کنیم که که خانواده شهید اصغر رستمی هستیم.

زهرا رستمی شاپورآبادی افزود: به خودمان می‌بالیم که فرزندی در خانواده ما تربیت شده که باعث افتخار ما است.

وی عنوان کرد: از همه مردم تشکر می‌کنم که زحمت کشیدید، قدم رنجه فرمودند و به استقبال ما آمدند.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه هم در این آیین گفت: ما امروز در شهرستان زیرکوه میزبان نیستیم بلکه میهمان مادر شهید هستیم و این برای ما یک موهبت الهی است تا در گوشه‌ای از استان خراسان جنوبی امروز یک امانت الهی را تقدیم مادرش می‌کنیم.

سلمان اسحاقی افزود: روز قیامت باید پاسخگویی ۲ امانت ارزشمند به شهدا باشیم یکی از انقلاب اسلامی و دیگری ولایت فقیه است.

وی عنوان کرد: سالهاست دشمن در پی این است که این ایمان و باور را از ما بگیرد و تلاش دارد تا اینقدر عرصه را بر ما تنگ کند تا خیانت در امانت بکنیم.

اسحاقی گفت: امروز تقدیر این بود تا از اینجا به تمام مسوولان به تمام خدمتگزاران و دست اندرکاران نظام تلنگری باشد تا یادمان نرود در کشوری به مردم متعهد می‌شوید که خون هزاران شهید و اشک‌های مادران شهدا در این انقلاب و کشور است.

وی افزود: فردای قیامت هر خدمتگزاری باید بداند که نباید فقط برای دولت‌ها کار کند و اینکه فراموش نکند که فردای قیامت باید جواب خون شهدا و مردم را بدهد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه اظهار داشت: امروز به خانواده شهید اعلام می‌کنم مردم شهرستان زیرکوه و خطه قاینات بر عهدی که با شهدا بسته‌اند پایبندند و با جان و دل پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل ‌ و شهدا خواهند ایستاد.

به گزارش ایرنا آبان ماه جاری خانواده چند شهید جاویدالاثر (گمنام) در کشور هویت شهیدان خود را پس از سال‌ها انتظار بازیافتند که از این تعداد چهار شهید احراز هویت شده در خراسان جنوبی است.

آیین استقبال از خانواده شهیدان “جهانگیر نقدی‌پور” اهل شهرستان شوش دانیال استان خوزستان و شهید “حسین بابایی” اهل خراسان رضوی شهر مشهد در بیرجند برگزار شده است و امروز هم مردم حاجی آباد شهرستان زیرکوه در استقبال از خانواده شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» سنگ تمام گذاشتند اما هویت یکی دیگر از شهدا هنوز به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اعلام نشده است.