معاون قضایی دادگستری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مشکلات و موانع ۱۷ واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفته که اغلب مشکلات آنها مربوط به مسایل مالی بوده است.

ابوالفضل داریوش روز یکشنبه در نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که در محل دادگستری برگزار شد افزود: مشکل ۱۳ واحد تاکنون رفع شده است و ۴۰ واحد دیگر که دارای مشکل بودند در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی پرونده‌های بخش تولید مربوط به نحوه تنظیم قراردادها است سرمایه‌گذاران از ظرفیت مشاوران حقوقی استفاده کنند.

مسوول ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان جنوبی گفت: حقوقدانان خبره در مفاد قرارداد می‌توانند جلوی بسیاری از صدور رای‌ها علیه سرمایه‌گذار و تولیدکننده را بگیرند.

وی افزود: این کمیته برای سرمایه‌گذاری‌های مشروع در بحث حقوقی و قضایی اقداماتی را انجام می دهد تا مشکلات واحدها در کمک به جهش تولید حل شود.

داریوش گفت: طبق رای وحدت رویه و بخشنامه ریاست قوه قضاییه قراردادهای تنظیمی بانک‌ها با اشخاص حقوقی و حقیقی بدون مصوبات شورای پول و اعتبار باطل خواهد بود.

وی اظهار داشت: نامه‌ای به روسای کل دادگستری‌ها ارسال شده که قضات را که بعضاً عقیده داشتند بر اصل صحت قراردادها رای صادر کنند، مکلف به صدور رای براساس این بخشنامه کند.

معاون قضایی دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: اگر تولید حمایت نشود هیچ سرمایه‌گذاری سمت استان نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: این موضوع در همه استان‌ها مطرح است و در استان خراسان جنوبی کارهای بزرگی انجام شده تا از سرمایه‌گذاری‌های مشروع حمایت شود.

داریوش گفت: امروز به موضوع سه واحد صنعتی و کارخانه استانی که دارای مشکل بودند، رسیدگی می‌شود و بررسی مشکلات مالی این واحدها با بانک‌ها و امور مالیاتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تصمیمات خوبی اتخاظ شد که سعی و اهتمام ما این است از پتانسیل‌های استانی گردشگری، صنعت و معدن به طریق مناسب استفاده تا از تعطیلی کارخانجات جلوگیری شود.

وی گفت: بیشترین مشکلات مربوط به قراردادهای بانک‌های عامل و مشکلات مالی و اقتصادی است که قسمتی از آن به دلیل رکود اقتصادی طبیعی است.

بررسی مشکلات و موانع شرکت پادسازه قهستان و شرکت رهسرای بیرجند، شرکت لوله و پروفیل کویر خراسان و مجموعه گردشگری اسلامیه در دستور کار نشست امروز کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در دادگستری استان بود.

این نشست با حضور سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و نمایندگان ادارات کل امور مالیاتی، میراث فرهنگی، بانک ملی و بانک کشاورزی برگزار شد و مدیران واحدهای تولیدی نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.