مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از افزایش فاصله فرزند آوری با ازدواج در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مسئله در دراز مدت آسیب زا است.

به گزارش خبر نگار مهر، محمد علی ربیعی  در نشست خبری هفته جوان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش جوانان تاکید بسیاری کرده‌اند، گفت: سالروز تولد حضرت علی اکبر (ع) با تصویب شورای ساماندهی جوانان کشور به عنوان روز جوان نام گذاری شده است که دو مؤلفه هویت ملی و دینی از کلید واژه‌های اصلی جوانان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۳۰۰ برنامه در هفته جوان در نقاط مختلف خراسان جنوبی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره جوانان برتر ایران زمین یکی از برنامه‌های شاخص هفته جوان است که در موضوع‌های ده گانه ورزش، فعال جهادی، دانش بنیان، رسانه و … در بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال، ۱۶۰ جوان در استان شناسایی شده‌اند که در مجموع در دومین دوره این جشنواره از ۳۰ نفر تجلیل می‌شود و نفرات برتر در مرحله کشوری هم حضور پیدا خواهند کرد.

به گفته وی عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری جشن‌های میلاد حضرت علی اکبر (ع) و ستاد ساماندهی جوانان و… را از جمله این برنامه‌ها دانست.

ربیعی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته جوان سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بین ۹۶ سمن تحت پوشش ورزش و جوانان استان توزیع می‌شود.

وی با اعلام خبر تشکیل شورای مردمی راهبردی ساماندهی امور جوانان استان و مسئولیت ۲۷ دستگاه در خصوص امور جوانان، در زمینه میزان عمل دستگاه‌های استان به وظایف خود در این حوزه، تصریح کرد: همکاری این دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف متفاوت است و میانگین عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ازدواج ۶۰ درصد است و لازم است رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان بر اساس قانون موجود برای برخورداری خراسان جنوبی به عنوان استان کم برخوردار از سهمیه استان‌های برخوردار با بانک مرکزی در این خصوص مکاتبه کند.

ربیعی اظهار داشت: در شهرستان‌های سربیشه، فردوس و طبس خانه جوان وجود دارد و خانه جوان بیرجند برای تکمیل با پیشرفت ۸۵ درصد به ۱۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی اشتغال و ازدواج را از مهم‌ترین مشکلات جوانان کشور دانست و ادامه داد: فاصله فرزند آوری با ازدواج در خراسان جنوبی در حال افزایش است که در دراز مدت آسیب زا است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در قالب اجرای طرح ۲۰۲۰ در بخش ورزش در محله خیرآباد بیرجند زمین چمن مصنوعی ایجاد شده و نگاه ویژه‌ای در حوزه ازدواج هم به محلات کم برخوردار استان داریم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور