با حضور علی فرخنده، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نقشه مهندسی فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف تشریح شد.
 دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به کمیته‌های تعلیم و تربیت، جهاد تبیین، امور خانواده، امور مساجد، رسانه و فضای مجازی، سلامت اجتماعی، محصولات فرهنگی و گردشگری، کمیته ایثار و شهادت و گفت: ۱۱ شاخص ارزیابی برای عملکرد شورای فرهنگ عمومی تبیین و به شهرستان‌ها ابلاغ شده که ملاک سنجش اقدامات شورای فرهنگ عمومی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه از وظایف شورای فرهنگ عمومی این است که نقاط ضعف فرهنگی و هنجار شکنی ها را رصد کند گفت: ما موظفیم تا با برنامه‌ریزی دقیق این مشکلاتی را ساماندهی کرده و از بروز اتفاقاتی مانند همین اغتشاشات اخیر جلوگیری کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این نشست گفت:  از زمان فعال شدن شورای فرهنگ عمومی استان، تاکنون اتفاقات خوبی در زمینه‌های ساختاری شورا و فرهنگی رخ داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی دستگاه‌های فرهنگی و کارگروه‌های تخصصی در راستای زیست عفیفانه از جمله خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی استان در چند ماه اخیر است.
وی با بیان اینکه بحث عفاف بر سه محور شامل گفتمان اقناعی و جریان‌سازی، فراهم کردن دسترسی آسان مردم و اقدامات سلبی استوار است افزود: فعالیت‌های مربوط به عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کلیدواژه “زیست عفیفانه” کلید خورده و در این راستا بازارچه محصولات عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.
فرخنده گفت: این شورا شأنی مستقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و تجهیز و ساماندهی دبیرخانه و بهره‌مندی از اعتبارات استان از نیازمندی های جدی این شورا است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار فرهنگی باید تشکیلاتی شود گفت: نیاز است این اقدامات تشکیلاتی باشد و از ظرفیت مردمی استفاده شود.
وی گفت: تبیین نقشه مهندسی فرهنگی کشور که برگرفته از مبانی اسلام و انقلاب است، از موضوعات اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دوره جدید بود و توجه به هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی که مهمترین مولفه نقشه مهندسی فرهنگی کشور است، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین تکالیفی که به عهده مسئولین در ادارات فرهنگی می باشد توجه به سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور می باشد.
وی در پایان سخنان خود با توجه به سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامل چهار ریل اساسی است گفت: اساس ایجاد تحول در فرهنگ و ارشاد اسلامی مشتمل بر جبهه سازی فرهنگی، توانمندسازی فرهنگی، هوشمند سازی فرهنگی و سودمند سازی فرهنگی می باشد که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور