علی فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی طی پیامی به مناسبت روز هنرهای نمایشی، این روز را به هنرمندان تئاتر استان تبریک گفت

وی گفت تئاتر هنری اصیل، فاخر و ریشه دار است که برخاسته از آیین ها، آداب و رسوم هر فرهنگی است؛ هنری که زنده بودنش جادوی هنرهاست و بازنمای روایت انسان معاصر در بیان دغدغه ها، گرفتاری ها، مشکلات و نوید بخش طراوت، نشاط و ترسیم گر بی واسطه و آگاهانه جامعه است؛ به گونه ای که از این چشم انداز بسیط بهتر می توان به واقعیت های جامعه و نیازهای آن اندیشید.

این هنر والا، گرانقدر و تفکر برانگیز نوعی تفریح و الهام اسـت کـه در بطن خود بر عنصر تفکر و تعقل اشاره دارد، همان گونه که در کلام وحی اندیشیدن و نوعی دیگر نگریستن از جایگاه و مقامی متعالی برخوردار است .

هنرهای نمایشی در هر سرزمین و دیار به تناسب آئین و مراسم بومی و سنتی، رفتار و فرهنگ اجتماعی، باور و مذهب جامعه تبلور می یابد و در خراسان جنوبی به واسطه فرهنگ والای مردم این خطه از ایران عزیز، به شکلی جذاب، رنگ و بویی ایرانی-اسلامی به خود گرفته است.

هفتم فروردین ماه روز هنرهای نمایشی فرصتی مغتنم برای بزرگداشت این هنر و بررسی ابعاد مختلف زنده و اثرگذار آن است که هم‌نفس با مردم، رنج‌ها و شادی‌های آنان را ترسیم می کند و به تصویر می‌کشد.  این هنر همچون موهبتی فراگیر و اثر بخش و از همه مهم‌تر «ضروری» در این جهان هستی جلوه دارد.

اینجانب با تبریک سال جدید و تقارن نسیم دل انگیز بهاری با ندای روح بخش بهار جان، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان شریف و پرتلاش این عرصه، تبریک عرض نموده و امیدوارم در سال جدید، با فراهم شدن هر چه بیشتر زمینه فعالیت هنرمندان هنرهای نمایشی استان شاهد رشد، شکوفایی و تعالی این هنر ارزشمند و حضور همه جانبه  و گسترده جامعه هنرهای نمایشی در خراسان جنوبی و ایران عزیزمان باشیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پورر