معاون  گردشگری میراث فرهنگی مرتضی عربی بیشترین آمار گردشگران نوروزی را مربوط به شهرستان‌های طبس و فردوس دانس و اظهار داشت: مجموعه باغ جهانی باغ اکبریه بیرجند، چشمه آبگرم مرتضی علی و باغ گلشن طبس و شهر تاریخی تون، قنات بلده و آبگرم معدنی فردوس بیشترین آمار استقبال مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال بالغ بر سه میلیون و ۸۰۱ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان انجام شده است، تصریح کرد: میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی همچنین از افزایش ۱۰ درصدی میزان اسکان مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۵۵۴ هزار مسافر در فضاهای اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

عربی با اشاره به انجام یک هزار و ۸۴ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، پذیرایی و خدماتی، عنوان داشت: طی این مدت بالغ بر ۳۷۱ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۳۳۹ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی، ۸۹ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۲۵ مورد بازدید نظارتی نیز از مراکز اقامتی موقت انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۵۷ تذکر به واحدهای خدماتی متخلف داده شده است، بیان داشت: همچنین در این بازه زمانی هفت مورد اخطار کتبی صادر و یک واحد متخلف نیز تعطیل شده است

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله