مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ثبت نام بیش از ۶ هزار و ۶٠٠ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی؛احمد محبی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود، گفت: استان خراسان جنوبی با بیش از ۶ هزار و ۶٠٠ نفر ثبت نام کننده نسبت به جمعیت، در کل کشور پیشگام می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین شهر بیرجند با بیش از ٢۴٠٠ نفر و موسسه ولیعصر (عج) نهبندان با بیش از ۴٠٣ نفر به ترتیب در بین شهرها و موسسات استان بیشترین ثبت نام کننده را دارند. در استان نیز پس از مرکز استان شهرستان‌های طبس و قاین رتبه دوم و سوم را در تعداد ثبت نام کنندگان دارا می باشند.

وی افزود: از بین کسانی که در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن ثبت نام کرده اند ۴٧٠٣ نفر مربوط به موسسات قرآنی، ١٠۵۶ نفر امزادگان و بقاع متبرکه، ۴۵٢ نفر مراکز اصلاح و تربیت،٢٠٢ نفر داو طلب آزاد بوده و بقیه ثبت نام کنندگان مربوط به مساجد، دانشگاه‌ها، پایگاه های بسیج، مراکز نظامی و حوزه های علمیه می باشند.

محبی یادآور شد: همچنین بر اساس رشته های ثبت نامی تا کنون بیش از ۴۴۴٢ نفر در رشته حفظ قرآن ترجمه و مفاهیم، ١۶۵٧ نفر در رشته معارف اهل بیت(علیهم السلام) و ۵٠١ نفر در رشته انس با قرآن در این آزمون ثبت نام کرده اند.

گفتنی است؛مهلت ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن ۶ بهمن ٩۶ به پایان رسید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله