جواد مرادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: هفتمین مرحله شهرستانی المپیاد طرح ملی دادرس با شرکت ۸ مدرسه در قالب تیم های ۱۴ نفره در دو بخش دختران و‌ پسران در محل جمعیت هلال احمر شهرستان  با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار شد.
وی با اشاره به حضور ناظران مدیریت آموزش وپرورش شهرستان حین انجام آزمون مربوطه، ادامه داد: دانش آموزان در طرح ملی دادرس که در واقع یک‌ نوع تمرین عملی در محیط دوستانه و‌ سرشار از شور و‌ نشاط محسوب می شود، خود را مورد آزمایش و‌ سنجش برای  روزهای مخاطره قرار می دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان با توجه به تأثیر  اجرای چنین طرح هایی در ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان، اضافه کرد: المپیاد ملی دانش آموز آماده در روزهای سخت با هدف افزایش سطح ایمنی و خطر پذیری مدارس مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت آموزش می بینند و آماده می شوند همچنین باتوجه به رسالت آموزشی مدارس انتقال مطالب آموزشی از طریق دانش آموزان به بستر خانواده راحتر انجام می پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: ساماندهی تیم های آموزش دیده مدارس درقالب مدارس امدادی یک رویکرد آموزشی برای سایر دانش آموزان مدرسه کاری بسیار قابل اهمیت می باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان اضافه کرد در این طرح دانش آموزان آموزش های لازم درمورد حمل مصدوم، خروج اضطراری، پناه گیری ایمن، پانسمان، بانداژ،ارزیابی،سی پی آر و اطفاء  حریق را فرامیگیرند.
وی یادآور شد: در پایان پس از آزمون نهایی کتبی و عملی از دانش آموزان مدارسی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند در قالب یک تیم دختران و یک تیم پسران برای  شرکت در مرحله استانی انتخاب می‌ شوند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله