مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۱۶ پروژه در این استان شامل ۵۷۵ کلاس درس در حال احداث است که برای اتمام این پروژه‌ها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمود چاوشان در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پروژه‌های این اداره کل در شهرستان بیرجند افزود: با اتمام این پروژه‌ها بخش زیادی از نیاز به فضای آموزشی استان رفع می‌شود.

وی بیان کرد: از مجموع پروژه‌های در دست اقدام، ۲۸ مورد با ۱۱۰ کلاس درس و زیربنای ۲۷ هزار و ۱۷۳ متر مربع در شهرستان بیرجند است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: تکمیل این پروژه‌ها که بخش زیادی از آنها در مهرشهر بیرجند واقع شده است، اعتباری بالغ بر یکصد و ۷۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این بازدید بر توجه ویژه فرمانداران به تسریع در روند اجرای پروژه‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: با توجه به نیازهای احصا شده توسط ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها به ویژه در بیرجند مبنی بر نیاز به احداث و افزایش فضاهای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر، لازم است فرمانداران این موضوع را مدنظر قرار دهند.

محمد فرهادی افزود: فرمانداران باید مباحث تخصیص اعتبارات سهم استانی در پروژه‌های نیمه‌تمام دارای اعتبار از محل استانی را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: این پیگیری‌ها در مناطقی مثل شهرستان بیرجند که بیشترین مشکلات را در زمینه فضاهای آموزشی دارد، باید با جدیت دنبال شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تسریع در روند پیگیری اعتبارات اظهار امیدواری کرد: به‌زودی شاهد اتمام عملیات اجرایی این پروژه‌ها باشیم تا دانش‌آموزان بتوانند سال تحصیلی جدید را در مدارس تازه تاسیس و با امکانات استاندارد و مکفی تجربه کنند.

وی از اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به جهت تحویل پروژه‌های عمرانی آموزشی با کیفیت مناسب تشکر کرد و این اداره کل را از دستگاه‌های اجرایی برتر در بخش عمرانی برشمرد.

این بازدید با هدف بررسی راهکارهای تسریع در روند اجرای پروژه‌های ۱۲ کلاسه شهید بصیری‌ پور، ۱۲ کلاسه اجتهاد (قلم چی)، ۶ کلاسه اوتیسم، ۶ کلاسه دکتر گنجی و نیز ۶ کلاسه تکتم انجام شد که اغلب این پروژه‌ها قرار است در مهر امسال پذیرای دانش‌آموزان باشند.

همچنین معاون استاندار و مسوولان همراه از مجتمع آموزشی سردار دل‌ها در بیرجند که اردیبهشت امسال به بهره‌برداری رسید، بازدید کردند.