مدیران استانی و شهرستانی در میز خدمت دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی نزدیکی مسوولان به مردم همزمان با سالروز حماسه ۹ دی با نشستن پشت میز خدمت در محل‌های برپایی نماز جمعه به درخواست‌ها و مشکلات مردم رسیدگی کردند.

 میز خدمت دستگاه‌های اجرایی استان همزمان با نهم دی که در تقویم رسمی کشور روز “بصیرت و میثاق امت با ولایت” نام دارد، در مصلاهای نماز جمعه برپا شد و با استقبال مردم همراه بود.

با دستور استاندار خراسان جنوبی مدیران ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان با حضور در مصلای المهدی (عج) بیرجند پاسخگوی مشکلات و مطالبات مردم بودند.

همچنین میز خدمت دستگاه‌های اجرایی امروز (جمعه) در تمامی پایگاه‌های نماز جمعه استان خراسان جنوبی برپا شد و در مرکز استان مدیران، معاونان و کارشناسان ادارات مختلف به سوالات، درخواست‌ها و مشکلات مردم رسیدگی کردند.

استاندار خراسان جنوبی هم با حضور در میز خدمت نماز جمعه بیرجند ضمن خداقوت به مدیران حاضر، خود نیز در جمع نمازگزاران حاضر شد و درخواست‌های شماری از مردم پاسخ و دستور رسیدگی داد.

مردم که فرصت حضور نماینده عالی دولت در استان را مغتم شمردند، مسائل و مشکلات خود را به‌صورت موردی مطرح کردند که جواد قناعت با سعه صدر حرف‌های آنان را شنید و دستورات لازم را برای بررسی و پیگیری صادر کرد.

این میزهای خدمت علاوه بر مرکز استان در راستای پاسخگویی مدیران و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان، با تدبیر استاندار خراسان جنوبی در تمامی مصلاهای نماز جمعه استان برپا شده است.

یکی از شهروندان در حاشیه برگزاری میز خدمت به خبرنگار ایرنا گفت: اینکه مسوولان خودشان در جمع مردم قرار می‌گیرند کار ارزشمندی است اما نیاز هست که دائمی و مستمر باشد.

علیرضا عباسی افزود: برگزای این میزهای خدمت‌ نقش موثری در حل مشکلات مردم دارد.

شهروند دیگری گفت: درخواستم مربوط به کمیته امداد بود که با ثبت درخواست قول پیگیری در اسرع وقت را دادند.

محمد نجفی افزود: از حضور مسوولان در جمع مردم تشکر می‌کنم چون مردم بدون واسطه مشکلات و مسائل خود را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: اگر مسوولان در این میزهای خدمت قول پیگیری می‌دهند بعدا در زمان مراجعه حضوری هم واقعا پیگیر مسائل مردم باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز امروز ضمن بازدید از روند خدمات‌دهی و پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی، این میز خدمت را اقدام موثری در راستای حل و بررسی مشکلات مردم عنوان کرد.

علیرضا عباس‌زاده افزود: در این گونه نشست‌ها مردم بدون واسطه مشکلات و مطالبات خود را با مسوولان در میان می‌گذارند و مسوولان هم نسبت به پیگیری آنها اقدام می‌کنند که امیدواریم مورد رضایت مردم قرار گیرد.

۲۱ دستگاه اجرایی پاسخگوی مردم در مصلای بیرجند

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی هم در حاشیه برپایی میز خدمت در محل مصلی المهدی (عج) بیرجند گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۲۱ مدیر دستگاه اجرایی در این میزهای خدمت، به مطالبات مردم پاسخ دادند.

عباسعلی ملکی افزود: این برنامه به مناسبت بزرگداشت نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و در آستانه ایام شهادت الگوی خدمت خالصانه و صادقانه، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

وی دیدار چهره به چهره مسوولان با مردم به منظور رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات مردمی را از اهداف برپایی میز خدمت بیان کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز تا ساعاتی پس از اقامه در محل میز خدمت پاسخگوی مردم هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین مدیران شهرستان‌ها همزمان در میزهای خدمت واقع در مصلی‌های نماز جمعه به درخواست‌های مردم رسیدگی کردند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و دارای ۲۶ مکان برپایی نماز جمعه است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور