#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: تولید محتوا برای اجلاسیه ملی جهادگران که به میزبانی شهرستان فردوس برگزار خواهد شد باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد اجلاسیه‌ غنی در حوزه محتوایی باشیم.

 ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در نشست هماهنگی اجلاسیه ملی جهادگران افزود: اجلاسیه ملی جهادگران به میزبانی شهرستان فردوس باید هدفمند و جریان‌ساز برگزار شود تا زمینه تقویت اعتماد عمومی را ایجاد کند.

وی یادآور شد: برگزاری اجلاسیه‌های انقلابی به عنوان یک سرمایه اجتماعی باید اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه و مشکلات پیش‌رو باعث شده تا اعتماد عمومی به نظام قدری خدشه‌دار شود که خدمت خالصانه و برگزاری اینگونه اجلاسیه‌های هدفمند می‌تواند باعث تقویت مشارکت و اعتماد عمومی شود.

وی گفت: با اینگونه برنامه‌ها می‌توان ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی استان که تاکنون خاموش بوده‌اند را شناسایی کرد.

قناعت افزود: اکنون فرصت مغتنمی برای تبیین کارهای جهادی است که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید دارند.

وی یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری این اجلاسیه تبیین سیره جهادی مقام معظم رهبری با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان فردوس در سال ۱۳۴۷ است که این مهم به نوعی مبدا تاریخی حرکت گروه‌های جهادی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس با توجه به اینکه منتسب به مقام معظم رهبری است باید باشکوه و خارج از حالت صرف اداری برگزار شود.

وی با تبریک عید سعید غدیر خم تصریح کرد: اگر این سطح از مظلومیت مسلمانان جهان را شاهد هستیم به این علت بوده که در آن زمان عده‌ای از خواص، غدیر را به خوبی درک نکردند و وظیفه خود را به خوبی انجام ندادند.

قناعت یادآور شد: اگر دنیاطلبی برخی از خواص به آنها اجازه می‌داد الان جامعه اسلامی جزو مترقی‌ترین جوامع بود در حالی که شاهد سلطه استکبار در این جوامع هستیم.

به گزارش ایرنا ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ با وقوع زلزله در شهرستان فردوس مقام معظم رهبری به همراه جمعی از طلاب و مردم به نقاط زلزله‌زده خدمت‌رسانی کردند.

اجلاسیه ملی جهادگران به همین مناسبت در این روز به میزبانی شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

در این نشست که با حضور مسئول نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مشهد، همراه بود استاندار خراسان جنوبی زمینه‌سازی برای دیدار قشرهای مختلف مردم و اعضای برگزارکننده اجلاسیه با مقام معظم رهبری را خواستار شد.