نمایشگاه ضیافت ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان برای عرضه مستقیم کالاهای مورد نیاز مردم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

 رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در آیین گشایش این نمایشگاه که شماری از مدیران استانی نیز حضور داشتند گفت: نمایشگاه ضیافت در آستانه سال نو با ۲۱۰ غرفه راه‌اندازی شد تا مایحتاج مردم براساس قیمت تنظیم بازار عرضه شود.

غلامحسین حسینی اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۱ اسفند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی گفت: غرفه‌های موجود در نمایشگاه ضیافت شامل انواع محصول های غذایی، شیرینی، آجیل و کالاهای اساسی است که توسط صنوف مختلف بدون واسطه و با قیمت مناسب به دست مردم می‌رسد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره و ضیافت هر سال برگزار می‌شود افزود: هدف اولیه برگزاری این نمایشگاه ارایه و عرضه کالاهای اساسی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان است تا مردم نیازهای اصلی سبد خانوار خود را تامین کنند.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه ضیافت این است که در نوروز تولیدکنندگان و اصناف مختلف استان بتوانند از ظرفیت نمایشگاه استفاده و کالاهای خود را عرضه کنند.

حسینی با بیان اینکه حدود ۲ سال است به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه‌های بهاره برگزار نشده بود افزود: امسال اتاق تعاون و شرکت نمایشگاه‌های استان با توجه به تقسیم وظایفی که شد، این کار را اجرایی کردند.

وی تصریح کرد: امسال وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و اتاق تعاون ایران توافق کردند تا به مناسبت عید نوروز و ماه رمضان کالاهای اساسی تنظیم بازار و محصولات کشاورزی استان و کشور را به صورت سراسری در تمامی استان‌ها عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی از ۱۶ تا ۲۳ اسفند ماه جاری در سایت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپاست گفت: این نمایشگاه با همکاری استانداری، اتاق تعاون، ادارات جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

سامان لشکری اظهای داشت: نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع برپا شده که در فضای سه هزار متری آن ۲۱۰ غرفه ۱۲ متری آجیل، خشکبار و شیرینی با حضور کسبه استان فعال است.

وی افزود: گسترش روزافزون نمایشگاه‌ها در توسعه و رونق اقتصادی اهمیت دارد لذا توجه بیش از پیش به بخش نمایشگاهی و رونق بخشیدن به صنعت نمایشگاهی مورد تاکید است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مشاغل خانگی و خرد با حضور در نمایشگاه دیده می‌شوند و برای ادامه کار، هدف می‌گیرند.

وی افزود: در شرکت نمایشگاه‌های خراسان جنوبی نقشه‌های گردشگری در نظر گرفته شده تا افرادی که متقاضی بازدید از نمایشگاه هستند از مکان‌های تفریحی نیز استفاده کنند.

لشکری عنوان کرد: اقداماتی برای توسعه و آسفالت پارکینگ‌ها، ورودی نمایشگاه و عملیات روشنایی جاده علی‌آباد بیرجند در ۲۲ بهمن ماه صورت گرفته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور