مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که بیش از ۵۲ درصد آنها مقاوم نیست.

علی اصغر آسمانی مقدم  افزود: بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان تاکنون در برابر حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بیمه شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن از ابتدای تاسیس خود در سال ۱۳۵۸ تا پایان سال گذشته، ۴۱ هزار و ۸۳۲ واحد مسکونی روستایی مقاوم در روستاهای خراسان جنوبی با ارائه تسهیلات بازسازی و بهسازی ساخته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت از محل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی حدود ۲۰ هزار واحد در استان، مرمت و بازسازی شده و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان این واحدها پرداخت شده است.

وی افزود: بیش از ۵۴ میلیارد ریال برای هزار و ۶۰ واحد مسکن روستایی پرداخت شده تا مالکان آنها بتوانند نسبت به تکمیل واحدهای نیمه تمام خود اقدام کنند.

آسمانی مقدم گفت: هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض به تامین مسکن متقاضیان محروم روستایی برای پنج هزار واحد مسکونی تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: پرداخت سه هزار و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مشمولان تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بیش از ۱۸۰ نفر متقاضی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۳۹۸ بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تعداد واحدهای مسکونی بازسازی شده مربوط به سیل فروردین ماه سال گذشته در خراسان جنوبی را ۱۵۸ واحد شهری و روستایی و تعداد واحدهای تعمیر شده را ۱۴۸ واحد شهری و روستایی ذکر کرد.

وی گفت: تاکنون بنیاد مسکن با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ۶۲ هزار و ۶۰۵ جلد سند برای واحدهای روستایی و هفت هزار و ۲۸۱ جلد سند برای واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان صادر کرده است.