معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست و انتظار ما از مسئولان ملی، توجه و کمک به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های مرز در بخش‌های مختلف امنیتی و اقتصادی است.‌

، سید محمدرضا طالبی در نشستی با حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری در مرز ماهیرود سربیشه، افزود: با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت خارجی و بازارچه‌های مرزی، این حوزه نیاز به توجه ویژه دارد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت مرزهای استان و همچنین شرایط کشور افغانستان، اظهار داشت: پیش نیاز و الزام هرگونه فعالیت اقتصادی، تأمین امنیت مناسب و پایدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، شاهد امنیت خوبی در مرزهای مشترک استان با کشور افغانستان هستیم.

وی گفت: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین صدور برخی مجوزها و اختیارات به استان، شاهد توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان و در نتیجه رونق اقتصادی خراسان جنوبی و ارتقای معیشت مرزنشینان باشیم.‌

نمایندگان نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از مرز ماهیرود بازدید کردند.

در این برنامه، بخش‌های مختلف مرز ماهیرود شامل پایانه مرزی، گمرک، بازارچه مرزی میل ۷۸ و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی بازدید شد و آخرین وضعیت، ظرفیت‌ها و مشکلات هر کدام از این بخش‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در پایان این بازدید، نشستی با حضور مدیران سازمان‌های مستقر در مرز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

در این نشست نمایندگان نهاد ریاست جمهوری نیز ضمن اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و به ویژه افغانستان، اظهار داشتند؛ برای استفاده بهتر و بیشتر از فرصت‌ها و مزیت‌های فراوان مرز ماهیرود و بازارچه‌های مرزی استان در راستای توسعه تجارت خارجی و رونق اقتصادی منطقه، پیگیری و اقدام لازم درخصوص موضوعات و درخواست‌های مطرح شده انجام خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور