معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان تاکید کرد :
?لزوم بسیج کلیه امکانات ، نیروی انسانی و تجهیزات سازمانهای نظارتی و‌بازرسی استان بمنظور تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات.

با گذشت سه روز از افزایش قیمت بنزین ، در راستای نظارت بر بازار ، کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت کالا و مدیریت فضای روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین ، سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان با ریاست محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی تشکیل شد .
محمد صادق معتمدیان در این جلسه اظهار داشت :
افزایش قیمت بنزین با کار کارشناسی و‌ حسب شرایط کشور ، با تصمیم شورای هماهنگی سران قوا و با اهدافی از جمله کاهش آلودگی هوا ، کاهش مصرف بنزین و‌ کنترل و کاهش ترافیک ، همچنین برخورداری اقشار کم درآمد و آسیب پذیر از بسته حمایتی دولت که منابع مالی آن از محل عواید ناشی از این طرح پیش بینی و تامین گردیده ، در کشور اجرایی شده است .
✅استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره بر ضرورت و لزوم مدیریت فضای روانی جامعه تاکید کرد : سازمانهای نظارتی و‌ بازرسی استان اعم از تعزیرات حکومتی ، بازرسی صنعت معدن و تجارت با کمک ظرفیت بازرسی و بسیج اصناف ، بمنظور تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین ، ضمن اولویت بندی و برنامه ریزی دقیق و‌با بسیج کلیه امکانات ، نیروی انسانی و تجهیزات بصورت تمام وقت طرح نظارت بر بازار تشدید و با متخلفین در صحنه برخورد قانونی صورت گیرد.
?استاندار خراسان جنوبی همچنین در این جلسه از دستگاه های مرتبط خواستار اجرا و رعایت اقدامات و نکات از جمله :
– استمرار و تشدید طرح نظارت بر بازار با افزایش گشت های مشترک از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب و ادامه آن تا اطلاع ثانوی
– افزایش کانالهای سامانه ۱۲۴ (ویژه ثبت و‌پیگیری شکایات مردمی در اداره کل صمت استان) جهت ‌پاسخگویی سریع و پیگیری موثر و ‌میدانی در کمترین زمان
-استقرار ایستگاه های رسیدگی به شکایات مردمی (سامانه ۱۲۴) در نقاط پر ازدحام و بازار ها (مرکز استان۳ ایستگاه و درشهرستان ها حداقل ۱ ایستگاه) جهت تاثیر روانی و بازدارندگی .