#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار نهبندان گفت: ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و افتتاح ۲۷۱ پروژه عمرانی و خدماتی این شهرستان در سال جاری اختصاص یافته است.

مجید بیکی  در دیدار مسوولان این شهرستان مرزی با امام جمعه نهبندان در اولین روز دهه فجر افزود: به مناسبت دهه فجر ۱۴۹ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۲۴۸ میلیارد تومان در نهبندان به بهره‌برداری می‌رسد همچنین عملیات اجرایی ۱۴ پروژه با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: هفته دولت سال جاری نیز ۱۰۸ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که در مجموع این ۲ مناسبت مهم ۴۴۱ میلیارد تومان برای ۲۷۱ پروژه اختصاص یافت و همه اینها در شرایط سخت کاری و اقتصادی رقم خورده است.

فرماندار نهبندان از افتتاح بخش توسعه اورژانس و آی سی یو بیمارستان شهید آتشدست نهبندان با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین پروژه خانه محله نهبندان با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های شاخص این شهرستان است.

وی افزود: گازرسانی به ۵۱ روستای این شهرستان با اعتبار ۱۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بیکی اظهار داشت: تبیین دستاوردهای نظام در دهه فجر برای مردم به‌ویژه نسل جوان ضروری است و مسوولان باید برای بیان این دستاوردها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را هوشمندانه تدوین کردند گفت: برای ۴۰ سال دوم انقلاب وظایف و تلاش‌های بسیاری لازم است تا جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی خودش برسد.

فرماندار نهبندان افزود: در سنوات گذشته از بهمن ۵۷ تاکنون، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و جنگ‌های نابرابر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بر جمهوری اسلامی وارد شده تا نتوانیم به اهداف خود برسیم که اگر در این سطح از فشارهای دشمن نبودیم سطح خدمات‌رسانی بسیار بیشتر از امروز بود.

وی تصریح کرد: امروز شهرستان نهبندان به هیچ وجه با سال‌های اولیه انقلاب قابل قیاس نیست و با تلاش جهادگران عرصه‌های مختلف و مشارکت خوب مردم در تمامی عرصه‌ها، اقدامات شایسته‌ای رقم خورده و جنس مطالبات و درخواست‌ها نیز بسیار متفاوت شده که دولت هم تلاش می‌کند تا نیازهای مردم را رفع کند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.