مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان، دوشنبه ۲۱ آذر ماه جاری خبر داد.
؛ علی فرخنده با اعلام این خبر گفت: شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ در راستای خلق تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی با نگاه نو و خلاق، با تاکید و تمرکز بر تولید و اجرای عمومی آثار و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و با نگاه به چشم انداز تولیدات یکساله هنرمندان تئاتر استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و موضوعات مرتبط با مفاهیم دینی، قرآنی و نماز، عفاف و حجاب، امر به معرف و نهی از منکر، تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، آسیب های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، کودکان کار، زن و خانواده، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و توجه به فرهنگ عامه و ارزش های بومی، تاریخی و ادبی استان از محورهای این جشنواره بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: طی فراخوان اولیه جشنواره، ۱۵ متن به دبیرخانه ارسال و پنج اثر در مهلت مقرر به مرحله داوری رسید که نتایج داوری در اختتامیه اعلام خواهد شد.

فرخنده اظهارکرد: اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان، ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه جاری با حضور دکتر نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات ایثار بیرجند برگزار می شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور