دست درازی به حریم شهر”?

بسیارمهم
مصاحبه دکترحسنی صفت با روزنامه بیرجندامروز:

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: دست‌هایی در کار است که میخواهند حریم شهر بیرجند را تغییر دهند. دکتر رضا حسنی صفت در گفت و گو با هفته نامه بیرجند امروز اظهار داشت: انها می خواهند با تغییر حریم شهر بیرجند برای عده ای خاص منافع اقتصادی ایجاد کنند تأمل بر خلاف مصالح و منافع عمومی مردم و شهروندان بیرجندی است. این عضو شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه این اقدام منافع شهروندان را ضایع می کند افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بیرجند می‌خواهند با تغییر حریم شهر حدود ۱۲ هکتار از اراضی این شهر را جابجا نماید و از حریم قانونی شهر خارج کند. دکتر حسنی صفت تصریح کرد: این اراضی در جنوب شهر بیرجند و درمناطق منتهی به بنده دره می باشد.
وی در پاسخ به این سوال که این جابجایی وتغییر حریم شهر چه ضرری برای مردم بیرجنددارد گفت: با این تغییر حریم دیگر برای ساخت و سازهایی که در ان انجام می شود عوارض و حق وحقوق شهروندان پرداخت نخواهد شد اما آنها از امکانات زیربنایی شهر استفاده خواهد کرد و شهرداری مجبور به ارائه خدمات با آنان خواهد بود.
وی در ادامه گفت: حدود ۲۴ سال قبل بنیادمستضعفان وقت اراضی بند دره را در حالی که صاحب آن نبود به طور غیرقانونی فروخت. وی افزود: این بند مربوط به ذخیره آب و آبرسانی مردم بیرجند بوده و متعلق به فرد خاصی نبوده که بنیاد آن را فروخته است.
وی تصریح کرد: در آن زمان بنیاد اعلام کرد که آن را برای احداث مجتمع فرهنگی و تفریحی فروخته و خریداران نیز با این هدف آن را خریداری کرده‌اند.وی ادامه‌داد:پس از آنکه اعتراضات مردمی در جهت واگذاری این بند بالا گرفت خریداران اولیه آن را به شرکتی واگذار کردند.
این عضو شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: مدیران شرکت پس از آن با منابع طبیعی وارد مذاکره شده و ۱۱۶ هکتا ر دیگر را نیز در قالب طرح‌های منابع طبیعی دریافت می کنند . حسنی صفت افزود:از این اتفاق حدود ۲۴ سال می‌گذرد اما تاکنون متولیان شرکت نسبت به احداث مستحدثات تفریحی و رفاهی در این مجموعه اقدامی نکرده اند و اخیراً قصد دارند با تغییر حریم شهر بیرجند میزان اراضی قرار گرفته در حوزه خدماتی شهر را خارج کرده تا بدون پرداخت عوارض وحق وحقوق شهر وشهروندان اقدام به ساخت وساز نمایند. وی میزان اراضی قرار گرفته در حوزه شهر بیرجند را ۱۲ هکتار اعلام کرد و گفت: ممکن است با این اقدام متولیان برخی دستگاه‌های اجرایی وسعت شهر بیرجند تغییر نکند اما این شرکت از پرداخت حق و حقوق مربوط به شهر و شهروندان فرارکرده و به اهداف منفعت طلبانه خود میرسد در حالیکه از زیرساخت های شهری بهره می برند.
وی از دستگاه‌های نظارتی, مدعی العموم و نماینده مردم شهر در مجلس شورای اسلامی خواست تا با اقدامات عاجل جلوی این کار را بگیرند و با اقدام به موقع از تضییع حقوق مردم جلوگیری نمایند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله