امام جمعه موقت بیرجند گفت: مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر ظرفیت های داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی حل می شود.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: مسئولان به نظام سرمایه داری و بیمار غرب اعتماد نکنند زیرا در نظام سرمایه داری غرب و لیبرالیسمی ۹۹ درصد ثروت جامعه را یک درصد افراد در اختیار دارند که شکاف اقتصادی بین طبقات مختلف مردم ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: باید به جای توجه به نظام سرمایه داری و لیبرالیسم بیمار غرب، اقتصاد مقاومتی را با تکیه بر جوانان، توکل به خداوند متعال و به کارگیری ظرفیت های داخلی کشور عملیاتی کنیم تا گره از مشکلات اقتصادی کشور باز و کام مردم شیرین شود.
خطیب جمعه بیرجند عبادت و عبودیت، امامت و ولایت مداری و ایثار و شهادت را از جمله سرمایه های بزرگ مردم ایران دانست و گفت: هر زمان به این سرمایه های غنی خودمان تکیه کردیم، موفق شده ایم و انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن در کمال ناباوری تمام مردم دنیا با تکیه بر این سه عنصر پیروز شد و به حیات خود ادامه می دهد.
وی افزود: تکیه بر عبادت و عبودیت، امامت و ولایت مداری و ایثار و شهادت باعث شد تا در جنگ هشت ساله تحمیلی علیرغم اینکه اکثر کشورهای جهان مقابل ما بودند، پیروز شویم و یک وجب از خاک وطن را به تجاوزگر ندهیم.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: ابتدای جنگ از تامین حداقل تجهیزات دفاع محروم بودیم اما در سال های آخر جنگ موشک های ایران، بغداد را هدف قرار می داد و لرزه بر تن صدام و صدامیان می انداخت.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت ها و فرهنگ غنی اسلامی خود در دهه ۹۰ آمریکا، اسرائیل و داعش به عنوان دست پرورده آنان را در منطقه شکست داد.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: ایران اسلامی در زمینه علمی پیشرفت های بزرگی را به دست آورده و رتبه اول رشد علمی در منطقه و رتبه ۱۶ رشد علمی جهان را داریم و رشد علمی ما ۱۱ برابر رشد علمی کشورهای جهان است.
وی بیان کرد: متاسفانه چرا با این پیشرفت غنی علمی دچار هرج و مرج اقتصادی شده ایم و دشمنان ما امیدوار شده اند و مردم بی بضاعت ما از این بی تدبیری ها رنج می برند.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: مردم عاشق نظام و انقلاب خود هستند و پای تمام مشکلات با تمام جان ایستاده اند اما تحمل نمی کنند که یک عده ای با فرصت سوزی، بی تدبیری، قصور و تقصیر و فرصت طلبی آب به آسیاب دشمن بریزند و دل آنان را خون کنند.
وی اعتماد بیش از اندازه به کشورهای خارجی و عدم توجه به منابع قوی خدادادی، فرهنگ غنی اسلامی و منابع انسانی کشور را از علل مشکلات اقتصادی در کشور ذکر کرد و گفت: مرعوبیت بیش از حد در برابر فرهنگ منحط و پر زرق و برق خارج و اعتماد بیش از حد به خارج، مرضی بوده که از ابتدای انقلاب تاکنون به جان کشور افتاده و نگذاشته که اقتصاد ما به عنوان یک اقتصاد اسلامی رشد کند.
امام جمعه موقت بیرجند بی توجهی به فرهنگ غنی و فاخر اسلامی، ظرفیت های داخلی و منابع انسانی را از دیگر علل مشکلات اقتصادی جامعه دانست و گفت: تاکنون تکیه بر جوانان و ظرفیت های داخلی پیشرفت همه جانبه ما را رقم زده است.
وی همچنین با اشاره به ۲۲ اسفنده روز بزرگداشت شهدا گفت: شهدا با عبودیت، ایثار و فداکاری اقتدار ما را رقم زدند که باید ادامه دهنده راه آنان باشیم و در چند سال اخیر نیز شهدای مدافع حرم با تربیت در مکتب اهل بیت برای دفاع از حرم، جان دادند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله