?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبات ستاد اربعین خراسان جنوبی تا دو هفته آینده باید اجرایی شوند.
خراسان جنوبی سید محمد رضا طالبی در سومین جلسه ستاد عتبات استان در سال جاری بیان داشت: با توجه با این که خراسان جنوبی در خصوص ارائه خدمات به زائران عتبات از طریق مواکب و خدمات دیگر در این زمینه در کشور پیشگام است باید سازمان ها و دستگاه های اجرایی امتیازات ویژه ای برای خراسان جنوبی در نظر بگیرند.
?وی با بیان این که مسلمانان به طور عموم و شیعیان به طور ویژه اعتقاد خاصی به ائمه دارند ، افزود: امنیت و هم گرایی خوبی که در جامعه وجود دارد به برکت ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین (ع) است.
?به گفته وی، نباید تنها به عنوان وظیفه سازمانی بلکه با اعتقاد ویژه به ائمه باید تلاش مضاعفی در این خصوص برای حل مشکلات داشته باشیم و آثار و برکات آن را در زندگی خود خواهیم دید.
?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تا دو هفته آینده باید مصوبات ستاد اربعین استان با هدف حل مشکلات موجود اجرایی شوند.
?طالبی با اشاره به این که باید اقدامات لازم برای تامین اتوبوس های مورد نیاز برای اعزام زائران استان انجام شود، تصریح کرد: کمیسیون هماهنگی بانک های استان پیگیری لازم را برای اختصاص ارز های دینار و دلار و افزایش آن از ۱۰۰ به ۱۳۰ دلار برای هر زائر انجام دهد.
?وی اظهار کرد: صدا و سیمای خراسان جنوبی هم باید با توجه به رویکرد استان برتر در این خصوص، باید مجوز های لازم را برای پخش مستقیم مراسم پیاده روی اربعین را بگیرد تا خدمات خراسان جنوبی در این مراسم از طریق شبکه های کشوری نیز پخش شود.
?وی تاکید کرد: اقدامات مورد نیاز برای تامین نیازمندی های زائران اربعین به ویژه آرد، تا دو هفته آینده توسط جهاد کشاورزی خراسان جنوبی باید انجام شود.
?به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی هم آموزش های مورر نیاز را به مسئولان مواکب از نهبندان تا خضری دشت بیاض برای پذیرایی از زائران پاکستانی انجام دهد و برای تامین کادر پزشکی و پرستاری با هلال احمر هماهنگی کند.
?وی با بیان این که حوزه علمیه استان هم حدود ۱۲روحانی آشنا با زبان های اردو و پشتو را برای حضور در مواکب پذیرایی از زائران پاکستانی معرفی کند، خاطر نشان کرد: کمیته های زیرساخت و انتظامی هم هماهنگی های مورد نیاز را در این خصوص انجام دهند.
?در پایان احکام مسئولان کمیته های ستاد اربعین استان با امضای استاندار به آنها داده شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور