استاندار خراسان جنوبی گفت: مؤلفه‌های بسیاری، قدرت نرم را تقویت می‌کند که یکی از مهمترین آنها توجه به مدارس و دانشگاه‌هاست.

جواد قناعت،  در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که با حضور سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، جمعی از خیرین کشوری و استانی در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه از زیرساخت‌های مهم توسعه علمی کشور است که در صورت توجه لازم به آن تضمین‌کننده اقتدار، عزت و رفاه خواهد بود و باعث سربلندی کشور می‌شود.

، وی با بیان اینکه در ۲ حوزه قدرت نرم و سخت باید زیرساخت‌ ها را جدی بگیریم بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌های سخت‌ افزاری اکنون به نقطه تعالی رسیده‌ایم لذا از امنیت پایدار برخورداریم، از همین رو امروز در حوزه نظامی قدرت‌های به اصطلاح بزرگ دنیا جرأت رویارویی با ایران را ندارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل همین پیشرفت‌ های چشمگیر دفاعی است که با جرأت ادعا می‌کنیم هیچ تهدید نظامی متوجه ما نیست و شاهد امنیت پایدار و اقتدار تضمین‌شده هستیم.

وی افزود: در حوزه نرم‌افزاری باید کار و تلاش بیشتری انجام شود و از جمله مدارس می‌توانند امنیت کشور را رقم بزنند که لازم است توسعه علمی و فعالیت‌های تبیینی در این حوزه جدی گرفته شود.

قناعت با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: استاندار موظف است در ۲ شورا بدون استثناء حضور فعال و پررنگی داشته باشد که یکی شورای تأمین و دیگری شورای آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان اینکه نگاه به مدارس باید مهم، حیاتی، کلیدی و زیربنایی باشد گفت: از همین رو دست که باید خیرین را بوسید که در این نقش حاکمیتی به مدیران و نظام کمک می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای حل مشکلات کشور یادآور شد: علیرغم بدهی‌ها و اوراقی که از دولت گذشته به ارث رسیده و دولت جدید ملزم به پرداخت آن است از طرفی تحریم‌ها و مشکلات دیگر اما نگاه رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش به موضوع آموزش و پرورش بسیار مهم، حیاتی و کلیدی است؛ بخش اعظم تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش در پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام بوده، چون نگاه دولت سیزدهم به مدارس و دانش آموزان پرداختن به قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

قناعت ادامه داد: در این فتنه، اغتشاش و موضوعات اخیر که رو به افول است بیشترین هدفگذاری روی مدارس، جوانان و فرزندان ما است.

پیگیری‌های جدی برای تخصیص اعتبارات در سطح ملی و استانی

وی گفت: علاوه بر پیگیری‌های جدی برای تخصیص اعتبارات در سطح ملی و استانی برای مباحث تغییر کاربری و تراکم دادن نیز به حوزه مدارس نگاه ویژه خواهیم داشت تا از شرمندگی مردم خارج شویم؛ باید مدارسی ساخته شود که دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی را تربیت کنند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه بسیاری از افراد دنبال راه‌های دیگر ثروت آفرین هستند اما باز هم خیرانی پیدا می‌شوند که خالصانه و ایثارگرانه وارد کار شده و دست نظام و دولت را می‌گیرند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر در حوزه نرم‌افزاری بتوانیم خود را قوی و از مکتب غنی اسلامی آیین‌ها، آداب و رسوم ملی دفاع کنیم تا به مرحله ثبات برسیم قطعاً شاهد فتح قله‌های فراوان در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

قناعت با قدردانی از خدمات خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز شاهد انعقاد تفاهم‌نامه ساخت پنج آموزشگاه در این مراسم بودیم که بسیار باشکوه و خوب برگزار شد.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار خراسان جنوبی و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تفاهم‌نامه ساخت پنج مدرسه با مشارکت خیرین به امضا رسید و از چند خیر مدرسه‌ساز خراسان جنوبی هم تجلیل شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور