مسؤول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای اجرای رزمایش بسیج کشاورزی و جهاد خدمت ٣٣ گروه جهادی کشاورزی به مناطق ررستایی محروم استان اعزام می‌شوند

همزمان با سراسر کشور رزمایش سه‌روزه بسیج کشاورزی و جهاد خدمت در سطح استان با حضور جانشین فرمانده سپاه استان، قائم مقام مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی، مسؤول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و برخی از مسؤولان استانی آغاز شد .

زین العابدین جویبان، مسئول سازمان مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در این آیین گفت: با توجه به تقارن تشکیل سازمان جهاد کشاورزی در ۲۷ خردادماه سال ۵٨ و فرمان امام در راستای اهمیت کشاورزی و همچنین تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، رزمایش بسیج کشاورزی   و جهاد خدمت در راستای اهمیت بخش کشاورزی و تحقق شعار سال اجرا می‌شود .

وی افزود: در راستای برگزاری این رزمایش ۳۳ گروه جهادی با نام و یاد شهدای کشاوزر در سطح روستای محروم که ظرفیت بالای کشاورزی را دارند، فعالیت خواهند داشت .

جویبان با بیان اینکه این رزمایش به مدت سه روز در مرکز استان و شهرستان‌ها ادامه دارد، اظهار کرد: مسائل ترویجی در حوزه آبخیزداری، حوزه‌های مختلف دام و طیور و مشاوره از جمله اهداف و محورهای رزمایش بسیج کشاورزی و جهاد خدمت خراسان جنوبی است .

مسئول سازمان مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: بسیج مهندسین کشاورزی دو رسالت شامل ترسیم الگوی ایرانی اسلامی برای تربیت کشاورز طراز انقلاب و کمک به کارآمدی نظام و متولیان بخش کشاورزی را بر عهده دارد .

بسیج مهندسین کشاورزی بازوی علمی و اجرایی بخش کشاورزی 

وی، بسیج مهندسین کشاورزی را بازوی علمی و اجرایی بخش کشاورزی دانست و افزود: در استانی مانند خراسان جنوبی، کشاورزی محور اقتصاد استان بوده و نیازمند برگزاری اینگونه از رزمایش‌ها هستیم .

سرهنگ صفرعلی اسماعیلی جانشین فرماندهی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: کسب رضایت مردم و خدمت‌رسانی به کشاورزان و دامداران از جمله اهداف اعزام این نیروها است .

وی افزود: همزمان سراسر کشور نیروهای داوطلب در مجموعه‌های مختلف جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین سازمان‌دهی شده و در همه شهرستان‌ها و روستاهای محروم خدمات داوطلبانه ارائه می‌کنند .

رزمایش ملی «بسیج کشاورزی، جهاد خدمت» به مدت سه روز در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی ادامه دارد .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله