استاندار خراسان جنوبی گفت: در گذشته به خراسان جنوبی کم‌توجهی شده و اکنون پیگیری‌های ما در استان از نوع اولیه و ایجاد زیرساخت‌ها است.

 جواد قناعت  در جمع مدیران و کارکنان کارخانه کک طبس گفت: در یک سال و نیم از عمر دولت سیزدهم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سطح کشور و استان هستیم و دولت به حوزه‌های زیرساختی استان توجه خاص و ویژه دارد.

وی افزود: در خراسان جنوبی ۸۵۰ کیلومتر باند دوم راه داریم که از این مقدار بیش از ۱۰۰ کیلومتر با اعتبار هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم ایجاد شده و اقدامی بی‌نظیر است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح طرح توسعه مجتمع کک‌ طبس که در هفتمین روز دهه فجر انجام شد، گفت: باتری‌های سه و چهار کارخانه کک با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و ظرفیت باتری‌های یک و دو نیز تکمیل شد.

وی اظهار داشت: برای تامین خوراک کارخانه کک طبس به عنوان مصوبه این جلسه با پیگیری اداره‌ کل صمت و ایمیدرو تامین قسمتی از خوراک توسط هر معدن شهرستان باید انجام شود همچنین طرح توسعه کارخانه کک طبس هم دنبال خواهد شد.

قناعت افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا الان هشت هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف استان از جمله صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری سرمایه‌گذاری صورت گرفته که منجر به ایجاد یا تثبیت اشتغال ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر شده است.

وی یکی از موضوعات اولویت‌دار این استان را اشتغال و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: در یک و سال و نیم گذشته درخصوص سرمایه‌گذاری‌های ایجاد شده در استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که با دوره‌های گذشته قابل قیاس نیست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حادثه خروج قطار از ریل و حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در طبس اضافه کرد: بعد از این حادثه طرح تامین و تجهیز روشنایی باند فرودگاه طبس پیگیری شد و اقدام لازم برای رفع مشکل ۲۰ ساله در این دولت رقم خورد.

وی بیان کرد: طرح تامین و تجهیز روشنایی باند فرودگاه طبس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تکمیل شده است و با حضور مهمان ویژه افتتاح خواهد شد.

قناعت گفت: احداث موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس در دور نخست سفر رئیس جمهور ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که تاکنون هفت میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به سفرهای شهرستانی خود به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، فردوس، سرایان، نهبندان، سربیشه و طبس گفت: اکثر طرح‌هایی که در این سفرها به بهره‌برداری رسید طرح‌های آبرسانی، برق‌رسانی، گازرسانی و جاده بود که می‌توانیم دو برداشت داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برداشت اول اینکه در حوزه زیرساخت‌های استان در دولت‌های گذشته کم‌کاری شده و برداشت دوم این است که دولت سیزدهم به ارتقای زیرساخت‌های خراسان جنوبی توجه ویژه دارد.

وی ضمن تبریک دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر فرصتی است که دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات خود ارائه دهند و از طرح‌ها و نقاط مختلف استان بازدید داشته باشیم.

قناعت با بیان اینکه با استقرار دولت سیزدهم شاهد فضای کار و تلاش در کشور هستیم گفت: در دولت نهم هم کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده بود و در حال حاضر با روی کار آمدن دولت جهادی نیز فتنه‌ها، فشارها و توطئه‌های دشمنان گسترده‌تر، بیشتر، مهندسی‌تر و پیچیده‌تر شده است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد کرده‌اند.

وی عنوان کرد: با وجود همه تحریم‌ها و توطئه‌ها اما بیشتر از دوره‌های قبل در دولت سیزدهم کشور در حال توسعه و پیشرفت است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همدلی و همگرایی بین قوای سه‌گانه و حاکم شدن روحیه انقلابی بر آنها افزود: هر وقت دشمن ببیند قوای سه‌گانه ما متحد هستند به‌ویژه اینکه قوه مجریه به دست نیروهای انقلابی افتاده و فضای خدمت و کار و تلاش ایجاد ‌شده، بیکار نمی‌نشیند و توطئه می‌کند.

وی به اقدامات تجزیه‌طلبانه دشمنان اشاره کرد و گفت: ملی‌گراها که ادعای دفاع از ملیت ایران را دارند چرا درخصوص برخی توطئه‌های تجزیه‌طلبانه دشمنان ساکت نشسته‌اند و واکنشی نشان نمی‌دهند، جای سوال است در دروان جنگ تحمیلی چه تعداد از ملی‌گراها در دفاع از وطن حضور داشتند.

قناعت افزود: آخرین توطئه دشمنان ایجاد اغتشاشات اخیر بود و دشمن آن قدر آدم کم آورد که دست به دامن اراذل و اوباش شدند، گروهک کومله قبل از جنگ به دنبال تجزیه کردستان بود و بخشی از آن را گرفته بودند.

وی گفت: گاهی کومله برای شگون مراسم عروسی خود پاسداران را سر می‌بریدند و جمله تاریخی امام راحل که فرمود “اگر سپاه نبود کشور هم نبود” بعد از همین جریانات بود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: داعشی‌ها در چند سال اخیر دست به چاقو شدند و آدم سر بریدند اما کومله ۳۰ سال پیش دست به این اقدام می‌زد و برخی سلبریتی‌ها از آنها به عنوان آزادیخواه یاد می‌کنند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم بهره‌برداری از باتری‌های سه و چهار کارخانه کک طبس گفت: توسعه شرکت کک طبس موجب تقویت استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان و اشتغالزایی در منطقه و نیز بی‌نیازی کشور از واردات کک می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی با اشاره به زرخیز بودن مناطق معدنی شهرستان طبس گفت: دولت سیزدهم صنعت کک را در آستانه تعطیلی تحویل گرفت و اکنون با حمایت‌های استاندار خراسان جنوبی و معاونین وی امروز این شرکت باتری‌های یک و ۲ را فعال دارد همچنین ۲ باتری دیگر را به چرخه تولید آورده است.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های هفتمین روز دهه فجر به طبس رفت و در ادامه برنامه‌های این سفر بخش آی سی یو و آشیانه بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس با اعتبار ۸۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور