مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از محل تسهیلات بند “الف” تبصره ۱۸ تاکنون ۸۸۶ میلیارد تومان درخراسان جنوبی پرداخت شده که در این راستا، ۱۰۴ درصد تسهیلات تخصیص‌یافته سال ۱۴۰۰ را جذب کرده‌ایم.

مجتبی ذاکرایان  در نشست قرارگاه استانی حمایت و تسهیل‌گری از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین افزود: ۲ هزار و ۲۸۹ طرح به مبلغ ۲ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان در کارگروه تسهیلات بند “الف” تبصره ۱۸ استان مصوب شده که به هزار و ۳۰۷ طرح مبلغ ۸۶۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه دانش‌بنیان نیز ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب برای شرکت‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری داشته‌ایم که تاکنون ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری پرداخت شده است.

مدیرکل امور دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی هم از برگزاری سه جلسه قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با حضور استاندار خبرداد و گفت: این جلسات ۱۶ مصوبه داشته که تاکنون ۱۳ مصوبه آن اجرایی شده است.

مجتبی شریعتی‎ فرد افزود: همچنین از ابتدای امسال نیز ۲۱ جلسه با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شده که این جلسات ۶۵ مصوبه داشته که ۴۵ مصوبه آن تاکنون اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان به صورت موردی در دستور کار گرفته است، بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی در هفته دولت سال جاری بازدیدی از پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان داشته است که در این بازدید ۶ محصول دانش بنیان با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۵۷ نفر رونمایی شد.

شریعتی‌فرد عنوان کرد: جلسه بررسی مسایل و مشکلات هشت شرکت دانش‌بنیان از ابتدای امسال برگزار شده و همچنین پنج طرح محوری و بزرگ دانش بنیان استان به مرکز به منظور دریافت تسهیلات اعلام شده است.

وی اظهار داشت: رویداد جهادگران علم و فناوری، جلسه تسریع در پرداخت تسهیلات بند “ب” تبصره ۱۸، جلسه شرکت‌های فرآوری و تجهیزات مرتبط با محصول زرشک توسط بنیاد علوی، همایش دانش‌بنیان و کارآفرینی با محوریت دانشگاه بیرجند و جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی از ابتدای امسال برگزار شده است.

مدیرکل امور دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از برگزاری جلسات پیگیری ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری از ابتدای امسال خبرداد و گفت: یک خانه خلاق در جریان سفر رئیس جمهور در استان راه اندازی شد و سه خانه دیگر در حال اخذ کد شناسه فعالیت هستند.

حمید جهانشاهی، رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی هم گفت: در سال جاری ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فنی و اعتباری و زیرساخت اختصاص یافته که حجم اعتبارات تخصیصی بسیار پایین است.