در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان جنوبی بر توانمندسازی متکدیان تاکید شد.

بهاری دبیر کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۲۲۷ متکدی در مرکز استان و ۳۱ متکدی در سایر شهرستان‌های استان شناسایی و تحت نظارت شهرداری قرار گرفته اند گفت: برای توانمند سازی این افراد آموزش رایگان ارائه می‌شود تا بتوانند صاحب شغل و حرفه شوند.

بهاری افزود: برخی از این افراد دچار اعتیاد هستند که به صورت رایگان به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شوند و در نهایت برای متکدیان آموزش دیده به دنبال این هستیم که با تشکیل تعاونی و یا در قالب شرکت‌های خصوصی برای این افراد اشتغال ایجاد کنیم.

 

افزایش زباله گردی در شهر بیرجند موضوع دیگر این جلسه بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان گفت: زباله گرد‌ها باید هویت دار و ساماندهی شوند و جمع آوری زباله‌ها با رعایت موازین و نکات بهداشتی توسط افراد مشخص شده باشد.

خوش خبر افزود: کار تفکیک و جداسازی زباله‌های ارزشمند، باید از مبدا و در خانه‌های مردم انجام شود و ضروری است شهرداری و فرمانداری با نصب سطل‌های زباله تفکیک شده و ساماندهی زباله گرد‌ها مانع از گسترش این معضل شوند.

جاوید شهردار بیرجند هم از تکمیل شدن سایت پسماند شهرداری تا خرداد سال آینده خبر داد و گفت: با اضافه شدن دستگاه‌های پردازشگر زباله با هزینه ۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، زباله گرد‌های بیشتری در این سایت ساماندهی می‌شوند