کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از فردا (یکشنبه) وارد استان می‌شود و تا اواخر همین روز در استان ادامه دارد.

سمیه لطفی  افزود: نیمه شمالی و مرکز استان به ویژه شهرستان‌های سرایان، فردوس، طبس، بشرویه و بخش‌هایی از قاینات و سربیشه تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی از کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما در استان خبر داد و گفت: در این مدت، وزش تندباد همراه با گرد و خاک، بارش حداکثر ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر باران و در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها بارش برف، در برخی نقاط رعد و برق و کاهش دید افقی در اثر پدیده مه قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درخصوص احتمال روان‌آب، لغزندگی سطح جاده‌های مواصلاتی و احتمال اختلال در ترددهای درون و برون شهری استان در این مدت هشدار داد.

وی توصیه کرد: با ورود سامانه بارشی به استان شهروندان بایستی از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانه به ویژه زنجیر چرخ و تامین سوخت کافی برای سالن‌های پرورش دام و طیور نیز ضروری است.

لطفی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دهسلم نهبندان با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و سربیشه با هفت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان بود.

وی تاکید کرد: کمینه دمای هوای مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته سه درجه زیر صفر و بیشینه دمای آن ۱۵ درجه بالای صفر بود که امروز حداکثر به ۱۵ و حداقل به صفر درجه خواهد رسید.