تفاهم نامه راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در خراسان جنوبی فیمابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش استان امضاء شد.

 

در نشست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی مقرر شد نخستین هنرستان هنرهای زیبای بیرجند راه‌اندازی و از مهرماه سالجاری فعالیت آموزشی خود را آغاز نماید.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یا اعلام این خبر با اشاره به اینکه با توجه به نقش تأثیرگذار هنرستان‌های هنرهای زیبا و این نکته که درصد عمده فارغ التحصیلان هنرستان‌ها،حضور مداوم و فعال در فضای هنر دارند،راه‌اندازی هنرستان در استان از ضروربات می باشد بیان داشت:بی شک این هنرستان ها ایجاد زمینه های علمی و آموزشی رشته های مختلف هنری برای هنرجویان شرایط لازم ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی را فراهم می آورد.

 

وی با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبا به منظور تربیت هنرمندان خلاق، متعهد و کارآمد برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور در مقطع متوسطه تاسیس شده است،اظهارداشت:کیفی سازی آموزشها جهت ارتقاء دانش علمی دانش آموزان از مهمترین برنامه های عوامل اجرایی هنرستان هنرهای زیبای استان خواهد بود.

 

ناصر نبی زاده با اشاره به اینکه وجود هنرستان هنرهای زیبا یک فرصت عالی برای استان خراسان جنوبی خواهد بود تصریح کرد: باید در راستای معرفی این مجموعه جهت تحصیل دانش آموزان علاقمند و تبدیل آن به قطب هنری استان تلاش مضاعفی صورت گیرد که انتظار داریم در این روند کلیه دستگاه های اجرایی ما را در این امر یاری نمایند.

دیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای حضور در این هنرستان باید در هدایت تحصیلی خود شاخه فنی و حرفه‌ای را انتخاب کنند، عنوان کرد:در گام نخست این مجموعه فعالیت خود را در مهرماه سالجاری در رشته های نمایش،سینما و نقاشی ویژه خواهران آغاز خواهد کرد.

وی در پایان از حمایت‌ها و تلاش های دلسوزانه استاندار خراسان جنوبی،رئیس و معاونین سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان که تعامل و همکاری خوبی در جهت راه اندازی این هنرستان ابراز داشتند تشکر و قدردانی نمود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله