عضو هیات علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه بیرجند گفت: حرکت به سمت مهارت‌آموزی از برنامه‌های شاخص دانشگاه بیرجند در سال جاری است.

سامان فرزین   افزود: یکی از شعارهای دانشگاه بیرجند کارآفرینی است که این امر با مهارت‌آموزی محقق می‌شود و امسال تمرکز دانشگاه بر بحث مهارت‌آموزی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در گذشته دانشگاه‌ها به مقوله مهارت‌آموزی کمتر توجه داشتند و دانشجویان هم بعد از پایان تحصیل اگر شرایط استخدامی برایشان فراهم نبود مهارت لازم برای ورود به بازار کار را نداشتند.

وی یادآور شد: دانشگاه بیرجند از سال قبل با ایجاد مرکز کارآفرینی در دانشگاه و آموزش مهارت‌های خاص به دانشجویان، جریان کارآفرینی و مهارت‌آموزی در دانشگاه را شروع کرد.

فرزین گفت: رئیس دانشگاه بیرجند از مهرماه ۹۷ دستور داد که اگر دانشجویان با مشکل مالی مواجه هستند با مراجعه به مرکز کارآفرینی و انجام کار با توجه به مهارتشان امکان تامین بخشی از مشکلات خود را داشته باشند و دانشگاه هم همه آثار تولید شده توسط دانشجویان را به طور نقدی خریداری می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه بیرجند اضافه کرد: به دنبال ایجاد یک مرکز کارآفرینی بزرگ در داخل دانشگاه بیرجند هستیم و در سال جاری مرکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه بیرجند افتتاح شد و در همه زمینه‌های علمی، رشد، مهارت آموزی و .. فعالیت می‌کند.

وی افزود: سیاست دانشگاه بیرجند ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و کاربردی در دانشگاه است.

وی اظهار داشت: رشته میان رشته‌ای در حقیقت به این معنی است که اگر فردی در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کند باید بین رشته او با رشته‌های تجربی، ریاضی و… ارتباط پیدا کند و این ارتباط با رشته‌های مختلف می‌تواند به دانشجو برای ورود به بازار با رویکردهای جدید کمک کند.