استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مدل همدلی برای حل مشکلات در سطح ملی، باید در استان نیز بین مدیران ایجاد شود.

، جواد قناعت روز شنبه در دیدار اعضای شورای قضایی استان افزود: امروز فضای مطلوب بین سران قوا و همراهی، همدلی و همسویی بین آنها، مثال‌زدنی و قابل قبول است.

وی گفت: به‌واسطه این فضای همدلی و همسویی بین سران سه قوه، شرایط کشور مطلوب است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: قرار گرفتن نیروهای ولایی در مسند امور برای اولین بار در کشور از اول انقلاب تاکنون در حالی حاصل شده که کشور در شرایط معیشتی و اقتصادی خاصی قرار دارد.

وی افزود: این مدل همدلی برای حل مشکلات در سطح ملی باید در استان نیز بین مدیران ایجاد و تقویت شود.

قناعت با بیان اینکه تحریم‌ها و برخی بی‌تدبیری‌ها باعث شده مردم امروز شاهد فشارهای مضاعف اقتصادی و معیشتی باشند گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با دنیا ارتباط داشته باشیم ولی آنچه مشکل کشور را حل می‌کند، توجه به توانمندی‌های داخلی است یعنی ما خودمان باید مشکلات کشور را حل کنیم.

وی اظهار داشت: عده‌ای با دیدگاه متفاوت، معتقد بودند این غربی‌ها هستند که می‌توانند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنند لذا این نگاه باعث شد دولتمردان از مردم غافل شده و وضعیت اقتصادی و معیشتی سخت شود، مسایلی از جمله کرونا، کم‌آبی و خشکسالی نیز در تشدید شرایط مؤثر بودند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی صبر مردم در مشکلات را ناشی از تدین و وفاداری آنها به نظام اسلامی خواند و گفت: ما مدیون این مردم هستیم و باید نهایت تلاشمان را برای رفاه آنان انجام دهیم.

وی به انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور توسط مردم اشاره کرد و گفت: این انتخاب در درون مردم موجی از  امید به‌وجود آورده و باید دعا کنیم مردم بتوانند ثمره این انتخاب را بچشند که به توفیق الهی آن روز به همین زودی خواهد رسید.

قناعت یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم را واکسیناسیون گسترده مردم عنوان کرد و افزود: این مهم در حالی اتفاق افتاده که در دولت قبل تامین واکسن دغدغه مردم بود اما امروز، دغدغه مسوولان انجام واکسیناسیون توسط مردم است.

وی با اشاره تعیین عناوین سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب با موضوعات اقتصادی خاطرنشان کرد: در تحقق عناوین سال‌ها، مسایل اقتصادی، معیشت و اشتغال موضوعات اصلی ماست و باید در فضای همدلی داخل استان برای آنها تدبیر کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خطه زرخیز خراسان جنوبی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که بسیاری از آنها مغفول مانده در حالی که می‌شود با تکیه بر آنها، استان را به توسعه واقعی رساند.