#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: لازم است با عدم مسافرت به استان‌های همجوار از شیوع پیک بعدی کرونا در استان جلوگیری کنیم.

محمد دهقانی، به رسانه‌های گروهی گفت: گسترش نوع هندی بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا باعث شده بسیاری از کشورهایی که محدودیت‌ها را کنارگذاشته بودند، مجدد به اعمال محدودیت‌ها و الزام استفاده از ماسک روی آورند.

وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که در کشور ما نیز با گسترش این بیماری موج پنجم شروع شود، افزود: از طرفی استان‌های همجوار استان خراسان جنوبی، از جمله استان های درگیر و صعودی بیماری کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ضرورت دارد که بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله پرهیز از شب نشینی‌ها، دورهمی‌ها و تجمعات، ضرورت استفاده از ماسک تاکید کنیم و از مسافرت به سایر استان‌ها مخصوصا استان‌های آلوده همجوار به ویژه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد که استان‌هایی هستند که در کشور روند به شدت صعودی از جهت گسترش بیماری کرونا دارند، خودداری کنیم.

دهقانی خاطرنشان کرد: از مردم خراسان جنوبی تقاضا داریم از مسافرت و رفت و آمد به این استان‌ها قطعا پرهیز کنند؛ در غیر این صورت باید منتظر موج بعدی کرونا در استان خراسان جنوبی باشیم.