جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی از ۱۵ اسفند ماه با هزار و ۱۲۹ پایگاه ثابت و سیار برگزار می‌شود.

 مدیر کل کمیته امداد امامهزار و ۱۲۹ پایگاه نیکوکاری آماده جمع آوری کمک‌های مردمی خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت:  هر ساله در آستانه عید نوروز کمیته امداد برای کمک به مایحتاج ضروری خانوار‌ها اقدام به برگزاری جشن نیکوکاری می‌کند.

محمد عرب افزود :این جشن همزمان با سراسر کشور و باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تأمین پوشاک و وسایل مورد نیاز خانوار‌های نیازمند بخصوص دانش آموزان با شعار «هر روز عیدی دیگر است» برگزار می‌شود.

وی به زمان و مکان برگزاری جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: زنگ احسان و نیکوکاری روز دوشنبه ۱۵ اسفند در مدارس استان زده می‌شود و روز پنج شنبه ۱۸ اسفند در میادین اصلی و معابر شهر‌ها و جمعه ۱۹ اسفند در مصلی‌های نماز جمعه غرفه‌های نیکوکاری برپاخواهد بود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ۱۰۵ پایگاه در امداد، ۱۲۳ پایگاه مراکز، ۶۷۵ پایگاه مدارس، ۱۱۴ پایگاه مساجد و مصلی‌ها و ۱۱۲ پایگاه بسیج برای جمع آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

عرب با اشاره به اینکه  مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر استان آمادگی دریافت کمک‌ها و نذورات هم استانی را دارند گفت : خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های کالایی خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکار در سراسر استان بسپارند تا در آستانه سال نو در اختیار نیازمندان هم استانی قرار گیرد.

وی گفت: مردم نیکوکار هم استانی برای پرداخت کمک‌های خود می‌توانند از طریق کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* وجه مورد نظر خود را پرداخت کنند و یا اینکه از طریق پرداخت به شماره کارت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۸۸۹۰_۹۹۹۵_۹۹۱۸_۶۰۳۷ در این جشن مشارکت کنند

در سال گذشته مردم خیر و نیکوکار هم استانی با اهدای ۱۴ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود در جشن نیکوکاری مشارکت کرده اند.

هم اکنون ۴۰ هزار و۹۷۷ خانوار با جمعیت ۹۲ هزار و ۷۳۸ نفر در خراسان جنوبی معیشت بگیر کمیته امداد هستند که در طول سال از خدمات متنوع این نهاد و همچنین کمک‌های خیران و نیکوکاران بهره مند می‌شوند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور