مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال ۲۰ روستای استان با همکاری بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

حسین امامی روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال و شبکه آب سه روستای شهرستان درمیان که با مشارکت سپاه پاسداران انجام می‌شود، افزود: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر با تکمیل و بهره‌برداری از آبرسانی به ۲۰ روستا تا پایان امسال به شبکه آب بهداشتی دسترسی پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای پرجمعیت استان با اولویت مناطق مرزی و محروم از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: عملیات اجرایی خط انتقال و شبکه آبرسانی سه روستای شهرستان درمیان با مشارکت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه پاسداران آغاز شد.

وی گفت: برای آبرسانی به روستاهای خیرآباد، کلاته گاویج و کلاته بلوچ شهرستان مرزی درمیان یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امامی طول خط انتقال و آبرسانی به این روستاها را ۱۴.۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این روستاها با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند که با بهره‌برداری از این پروژه از چرخه آبرسانی خارج خواهند شد.

وی بیان کرد: این پروژه برای بهره‌مندی ۸۷۷ نفر از اهالی سه روستای شهرستان درمیان از آب شرب سالم و بهداشتی اجرایی می‌شود که با افتتاح آن بخشی از مشکل کمبود آب در این منطقه رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸ روستای شهرستان درمیان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود که ۵۱ روستا به صورت دائم و مابقی فصلی هستند.

وی گفت: تابستان گذشته ۸۰۰ سرویس آبرسانی سیار به این روستاها انجام شد که اکنون به ۵۰۰ سرویس کاهش یافته است.

امامی افزود: برای رفع مشکل آب شرب در مناطق روستایی شهرستان درمیان تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد علوی و شرکت آب و فاضلاب استان منعقد شده که اجرای خط انتقال آب به برخی روستاها از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی در این آیین که با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه اهل تشیع، امام جمعه اهل تسنن و فرمانده سپاه شهرستان درمیان برگزار شد، از مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای پروژه‌های آبرسانی در مناطق محروم تشکر کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

بیش از ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی در مناطق روستایی ساکن هستند.