سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از افزایش آمار پروژه‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی این استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: یک هزار و ۹۵۵ پروژه با اعتبار معادل ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان در این مدت افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

محمد فرهادی روز دوشنبه از تغییر قابل ملاحظه آمار پروژه‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی دستگاه‌ها در قبل و بعد از دهه فجر ۹۹ خبر و توضیح داد: بنا به اطلاعات ارائه شده از سوی فرمانداری‌ها، مقرر شده بود که در دهه فجر تعداد یک هزار و ۸۶۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی ‌شود که آمار بعد از این ایام تغییر یافت.

وی افزود: برخی دستگاه‌ها پروژه‌هایی داشتند که ابتدای کار در فهرست دیده شد اما چون نیمه‌تمام بود یا محل تامین اعتبار آنها مشخص نبود، از فهرست برنامه‌ها حذف شد که سرعت عمل دستگاه‌ها سبب شد این پروژه‌ها به ایام دهه فجر برسد و خوشبختانه آمار پروژه‌ها را افزایش داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: دهه فجر امسال تعداد یک هزار و ۹۵۵ پروژه با اعتبار معادل ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که از این تعداد، یک هزار و ۷۰۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و برای اجرای آنها یک هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: تعداد پروژه‌هایی که برای کلنگ‌زنی برنامه‌ریزی شد، ۲۵۴ پروژه بود که اعتبار پیش بینی شده برای اجرای آنها ۸۳۱ میلیارد تومان است.

فرهادی اظهار داشت: تاکید شخص استاندار بر اهتمام دستگاه‌ها در شتاب بخشی به روند اجرای پروژه‌هایی است که در این ایام کلنگ‌زنی شده است.