جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) گفت: دشمن از هر روزنه‌ای برای به هم ریختن اوضاع داخلی کشور استفاده می‌کند لذا باید در این جهت آماده بود.

 سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌ پرور روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمن در این چهل و چند سال با شیطنت‌هایی که انجام داده است تلاش کرد که به اهداف پلید خود برسد و این چند سال اخیر هم با تحرکات خود سعی دارد برای کشور حوادث امنیتی درست کند.

وی اظهار داشت: دشمنان همواره از اراده و بصیرت مردم شکست خورده‌اند و در ادامه نیز ان‌شاءالله به فضل خدا شکست می‌خورند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) گفت: مقام معظم رهبری در بیان مبارک و نورانی فرمودند «من امنیت را از سپاه می‌خواهم» بنابراین در حال حاضر سپاه جدی‌تر از گذشته به مسائل مختلف امنیتی ورود کرده است.

وی افزود: طبق گزارشاتی که از خراسان جنوبی رسیده است در این استان از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و نرخ آسیب‌های اجتماعی پایین است و نگران کننده نیست.

سردار غیب پرور گفت: در مجموع نرخ مسائل امنیتی در خراسان جنوبی به نسبت خیلی از استان‌ها پایین‌تر است و نجابت مردم و نقش موثر جنابعالی (نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی) و مجموعه نیروهای انقلاب که در استان حضور دارند در این قضیه موثر است، البته همه اینها تفضل و عنایت حضرت حق تعالی است که شامل این منطقه شده است.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف سپاه و بسیج اظهار داشت: سردار قاسمی از فرماندهان بسیار خوب و لایق سپاه هستند و در بازدیدی که چند روز اخیر داشتیم، مجموعه سپاه استان خراسان جنوبی را مجموعه‌ای با برنامه، با نشاط و انقلابی دیدیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام هادی (ع) گفت: بنا بر اسناد و مدارک معتبر در متون کتب غیرشیعه نام ائمه معصومین (ع) را در متن حدیث ذکر کردند و حتی در بعضی از احادیث برادران اهل سنت از قول پیامبر اکرم (ص) نام مقدس هر ۱۲ امام را ذکر کرده‌اند و این یکی از سرافرازی‌های شیعیان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی بیان کرد: حتی دشمنان هم در عین حالی که دشمنی می‌کردند اما نسبت به مقام و جایگاه ائمه اطهار (ع) اطلاع داشتند.

وی گفت: دلیل اینکه متوکل عباسی حضرت امام هادی (ع) را از مدینه به منطقه نظامی آورد و در محاصره قرار داد براساس شناخت و اعتقادی بود که نسبت به مقام آن حضرت داشتند؛ آنها می‌دانستند که امام دوازدهم مهدی آخرالزمان (عج) و بر هم زننده حکومت‌های ظلم است، بنابراین محاصره حضرت امام هادی و حضرت امام حسن عسکری (ع) را برای کنترل نسل در محدودیت و محاصره قرار دادند و فلسفه این اقدام آنها اعتراف به همان احادیثی است که خودشان ذکر کرده‌اند.

وی افزود: مشکل بشر جهل و نادانی نیست چون هر کسی می‌داند یا می‌تواند بداند، اگر ۱۴ میلیون پرونده در دادگاه باشد خود مجرم یا دزد بهتر از قاضی می‌داند که مقصر کیست؟ حال یکی دزد اموال مردم، دیگری دزد دین مردم و آن دیگری دزد فرهنگ و سیاست مردم است، بعد از خدا خود آدم خائن می‌داند که دارد چه کار می‌کند.

امام جمعه بیرجند گفت: مسائلی که امروز در دنیا می‌گذرد بر کسی مبهم نیست که جنایتکاران چه کسانی هستند اما هنر وارونه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کار دشمن ایجاد وسوسه و نفوذ در نیروهای داخل کشور است گفت: مشکلات کشور تنها از ناحیه تحریم نیست بلکه از ناحیه افراد داخلی است حتی علت اصلی تحریم نیز همین‌ها هستند؛ نیروهای داخلی که قبله‌شان آمریکا و اروپاست، آنها هستند که طمع ایجاد می‌کنند و دشمن تحریم می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر چنانچه در داخل مشکل نداشته باشیم آنها جرات دخالت در امور کشور را ندارند؛ آنها کاره‌ای نیستند، مشکل از ناحیه افراد داخلی است.

وی با بیان این که آیا تهیه و مدیریت توزیع مرغ و تخم مرغ مربوط به آمریکا است؟ گفت: شب گذشته در تلوزیون آن شلوغی جمعیت برای خرید مرغ و یا تخم مرغ را ملاحظه کردید، آیا این به تحریم یا آمریکا ربط دارد؟

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه آیا نمی‌شود توزیع کالاهای اساسی را مدیریت کرد؟ افزود: برای کالاهای اساسی هر جنسی که ۲ نرخی شد برای آن کالابرگ درست کنند تا مردم صف نکشند و ازدحام ایجاد نشود.

وی بیان کرد: وقتی ستاد ملی کرونا هشدار می‌دهد که ویروس کرونای انگلیسی وارد شده، همه باید مراعات کنند اما چرا نسبت به این صف‌ها اقدام نمی‌شود؟ با وجود کالابرگ نه مردم التهاب دارند نه صف ایجاد می‌کنند نه موجب گسترش بیماری می‌شود و نه اعصاب مردم خرد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مگر تهیه و توزیع کالابرگ چقدر زحمت دارد، وقتی کالابرگ باشد اگر نرخ گران شود، نرخ کالابرگ که گران نمی‌شود، هیچ وقت هم برای دریافت کالا صف ایجاد نمی‌شود چون در سه ماه هر وقت برود می‌تواند کالا را دریافت کند، اینها که کار آمریکا و انگلیس نیست.

وی افزود: کار انگلیس این است که وسوسه و نفوذ ایجاد کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دشمن نفوذ می‌کند و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها تاثیر می‌گذارد که این عوارض منفی زیادی دارد.

وی اظهار داشت: اگر آمریکا و اروپا طمع می‌کنند و تحریم می‌کنند، تحریم آنها براساس گراهایی است که از داخل می‌گیرند والا آنها خیلی کوچکتر از آن هستند که در مقابل نظام جمهوری اسلامی و جایگاه ایران دخالت کنند و در تحریم سماجت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر ما خودمان درست شویم همه چیز درست می‌شود و از آنها کاری بر نمی‌آید اما شرطش همین است که درست شویم.

وی بیان کرد: بعد از یک سال رعایت پروتکل‌های بهداشتی که ارتباطات کم بود، نمازهای جمعه در خیلی از جاها تعطیل بود، برنامه‌ها، روضه‌ها و مساجد محدودیت‌هایی داشتند، راهپیمایی ۲۲ بهمن یک آزمایش بود که آیا مردم خود را فراموش کرده‌اند، انقلاب را فراموش کرده‌اند.

امام جمعه بیرجند گفت: این آزمایش خیلی خوب و عالی جواب داد و برای دوست و دشمن پیام داشت؛ بعد از یک سال حالت انزوای پروتکلی و براساس اینکه اجتماعاتی نباشد تا بیماری سرایت نکند، گفتند راهپیمایی امسال خودرویی و موتوری خواهد بود، با وجود اینکه مردم تجربه چنین آزمایشی را تاکنون نداشتند و راهپیمایی برای اولین بار به این نحو می‌خواست برگزار شود، نتیجه خیلی زیبا و عالی بود و از مرکز ایران که تهران است نه تنها استان‌ها و مراکز آن و شهرستان‌ها بلکه تا روستاها به طور عالی و یکنواخت برگزار شد.

وی ادامه داد: این راهپیمایی یک الهام الهی بود که باعث شد همه یکنواخت، با نشاط و مشت‌های گره کرده حضور پیدا کنند و بگویند این انقلاب فراموش شدنی نیست.

وی عنوان کرد: در مصاحبه‌ها مردم عزیز هم مشاهده کردید چه آن فردی که چهره حزب اللهی داشت و چه آن فردی که اصلا قیافه مذهبی نداشت حرف همه یکی بود که ما پشت مقام معظم رهبری و نظام تا آخر ایستاده‌ایم؛ این آزمایش عجیبی بود و خدا کند هم داخلی‌ها و هم خارجی‌ها این پیام را از مردم بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: خداوند به شما هم توفیق عنایت کند؛ کارهایی که شما انجام می‌دهید یک کار نیست، کارستان است چه در جنبه امنیتی، چه نظامی، چه اقتصادی و چه جنبه فرهنگی آن هم در این شرایط خاص کشور که همه این تلاش‌ها و فعالیت‌ها رنگ جهاد دارد لذا شما جزو خواص اولیا هستید و ما هم دعاگوی شما هستیم.

سردار غیب‌ پرور جمعه شب در سفر سه روزه به صورت غیررسمی وارد خراسان جنوبی شد و امروز این استان را ترک کرد.