شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با صدوربیانیه‌ای اعلام کرد سوم خرداد’آزادسازی خرمشهر’، نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس و الگوی مقاومت مردم ایران است.

 در این بیانیه آمده است:
سوم خرداد ۱۳۶۱ یادآور آزادسازی پایتخت ایثار و استقامت ایران اسلامی، خرمشهر قهرمان از چنگال نیرو‌های حزب بعث عراق و صدام جنایتکار و طنین انداز شدن ندای ‘هیهات من الذله’ و شادی سراسری مردم ایران است.

مردم مقاوم و ایستاده خرمشهر با وجود ۵۷۶ روز اشغال و جنایت توسط رژیم بعثی که کوی و برزن آن خطه را به تلی از خون و خاکستر تبدیل کرده بود، هرگز از پا ننشستند و با حمایت آحاد ملت ایران اسلامی که موج غیرت و وطن پرستی شان از هر سو به سمت این شهر روانه شده بود، دشمن تا بن دندان مسلح را بیرون رانده و حماسه ماندگار خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.

همراهی و همدلی ارتش و سپاه پاسداران و بسیج نیرو‌های مردمی با هدایت‌های داهیانه حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در عملیات ‘الی بیت المقدس’ و آزادسازی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود که موازنه‌ی قدرت را به نفع رزمندگان سلحشور ایرانی تغییر داد و زمینه ساز شکست‌های بزرگتر رژیم صدامی و حامیان بین المللی آن در ادامه‌ی جنگ تحمیلی گردید.

مقاومت مردم خرمشهر، امروز به الگویی بی‌بدیل برای مردم منطقه تبدیل شده و مردم دنیا نمونه‌هایی از آن روحیه ایثار و مقاومت را طی سال‌های اخیر در میان کشور‌های منطقه به ویژه جوانان فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی به وضوح مشاهده کردند و نظام سلطه و استکبار جهانی بدون شک خواهد دید که همین روحیه مقاومت و ایثار به زودی خرمشهر‌های زمان، همچون قدس شریف را از چنگال پلید و پلشت بدخواهان رهایی خواهد داد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ با درود به روح بلند و آسمانی شهدای دفاع مقدس به ویژه فرمانده سرافراز سپاه خرمشهر، شهید محمد جهان آرا و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، روز’ مقاومت، ایثار و پیروزی’ این روز را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آحاد ملت ایران اسلامی تبریک گفته و بر لزوم بزرگداشت این روز بزرگ در منطقه تاکید نموده و سربلندی ملت بزرگ ایران اسلامی و پیروزی نهایی جبهه مقاومت در منطقه را از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی