رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی گفت: اولین کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در استان روز دوشنبه ۲۲ آبان در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق، در نشست خبری اولین اجلاسیه کنگره ملی شهدای دانشجوی معلم در استان گفت: اجلاسیه در سراسر کشور برگزار و استارت آن از خراسان جنوبی زده می‌شود.

 مدیریت امور پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کنگره شهدای دانشجو در سطح کشور برگزار شده ولی کنگره دانشجو معلم برای اولین بار در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود که دلیل آن خوش درخشیدن دانشجویان و تلاش آن‌ها  در این حوزه است.

حجت‌الاسلام اکبری از حضور مسئولان کشوری در این کنگره خبر داد و افزود: حضور این مسئولان در دیدن ظرفیت‌ها و کاستی‌های استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: حجت‌الاسلام تقوی، مسئول نهاد ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان کشور، مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور، سردار آزادی و آقا میر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور و همچنین روسای دانشگاه فرهنگیان استان های گلستان و مازندران به همراه ۲۰ دانشجو معلم این دانشگاه ها در این کنگره شرکت خواهند کرد.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی ادامه داد: شهید دانشجو معلم در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۶ شهید مربوط به شهرستان فردوس، ۱۰ شهید مربوط به  سرایان، ۷ شهید مربوط به بشرویه، در شهرستان های طبس و سربیشه هر کدام چهار شهید، در خوسف و بیرجند هرکدام یک و زیرکوه سه و چهار نفر قاین شهید دانشجو معلم داشته است.

حجت الاسلام اکبری اضافه کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این کنگره رونمایی از دو کتاب ویژه شهدای دانشجوی استان که شامل وصایا و خاطرات و دست نوشته های شهدای استان است.

وی ادامه داد: دیدار با تمام خانواده شهدای معلم در طول یک سال گذشته اتفاق افتاده و همه آنها برای شرکت در این کنگره دعوت شده اند.

مدیریت امور پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی افزود: همچنین در راستای برگزاری این کنگره دو مورد پیش کنگره یا یادواره استانی در فردوس و قاین برگزار شده است.

حجت الاسلام اکبری بیان داشت: کنگره ملی شهدای دانشجومعلم استان در۲۲ آبان ماه در مکان حسینه جماران ساعت ۸:۳۰ برگزار خواهد شد.

به گفته وی اجرای تئاتر ویژه دانشجو معلم برگزاری نمایشگاه از برنامه‌های جانبی دیگر این کنگره است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور