رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشکیل دو پرونده تخلف در زمینه عرضه نکردن ماسک و دستکش در خراسان جنوبی خبر داد.

داوود شهرکی، سه شنبه شب ۶ اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای نظارت بر عرضه محصولات شوینده، ضدعفونی و بهداشتی در سطح استان، در بازرسی به عمل آمده از انبار یک واحد صنفی کالای طب در مرکز استان و در بازرسی از یک داروخانه در یکی از شهرستان‌ها ۳۵۰۰ عدد ماسک و ۹۳۰۰ دستکش کشف شد که به علت اخفاء و امتناع از عرضه دو پرونده تخلف برای این داروخانه‌ها تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این پرونده‌های تخلف به ارزش ۵۷ میلیون و ۹۳۱ هزار ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، تصریح کرد: در حال حاضر گشت‌های مشترک و بازرسی‌ها به منظور نظارت بر داروخانه‌ها و مراکز عرضه اقلام پزشکی برای عرضه و فروش ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به شرایط حساس موجود و احتمال سوء استفاده برخی از متصدیان فروش کالای طب و لوازم بهداشتی، تصریح کرد: با محتکران و گران فروشان ماسک و مواد ضد عفونی کننده در سطح استان برخورد می‌شود.

شهرکی خاطرنشان کرد: تولید این محصولات با حداکثر ظرفیت در دستور کار واحدهای تولیدی سراسر کشور است.

وی از شهروندان درخواست کرد از خرید غیرضروری و بیش از حد نیاز مواد ضدعفونی و محصولات بهداشتی و شوینده خودداری کنند و یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.