سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: نظارت بازرسان این سازمان بر مراکز نگهداری کالا و انبارهای استان تشدید می‌شود و با صاحبان کالاهایی که نسبت به اعلام موجودی و ثبت انبار اقدام نکرده باشند، برخورد قانونی و قاطع صورت می‌گیرد.

عباس جرجانی روز شنبه بیان کرد: دارندگان تمامی انبارها، سردخانه‌ها و مراکز نگهداری کالا (هر گونه محل نگهداری) همچنین صاحبان کالا اعم از افراد حقیقی و حقوقی و تعاونی‌ها ملزم و موظف به ثبت انبار و اعلام موجودی هستند.

وی افزود: در صورت ثبت نشدن انبار و مشخصات کالا در سامانه جامع انبارها، فعالیت انبارهای شناسایی شده توسط بازرسان، غیرقانونی تلقی شده و از مصادیق احتکار یا ظن به قاچاق محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شناسایی چند انبار غیرقانونی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، با متخلفان در این خصوص بدون اغماض و با قاطعیت برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای سیر مراحل به تعزیزات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

وی نقش موثر و کلیدی «سامانه جامع انبارها» را در جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار، همچنین شفاف‌سازی مسیر کالاهای حساس و ضروری در کشور یادآوری کرد و افزود: تاکنون بیش از هفت هزار و ۵۳۸ انبار در سامانه جامع انبارهای خراسان جنوبی ثبت شده است.

جرجانی تصریح کرد: این سامانه با هدف رهگیری کالا از مبدا تا مقصد، ورود و خروج و دپو کالا در انبارها و ارائه اطلاعات به تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه و سایر نیازهای کالایی راه‌اندازی شده است که می‌تواند به تنظیم بازار و سالم‌سازی تجارت کمک کند.

وی ضمن توصیه به همه صاحبان کالا برای ثبت انبار در سامانه جامع انبارها در اسرع وقت برای جلوگیری از متضرر شدن گفت: از هم‌استانی‌ها نیز درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هر گونه انبار مشکوک به احتکار یا جابه‌جایی غیرمعمول کالا، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری سازمان گزارش دهند تا سریعا مورد بررسی قرار گیرد.

وی همراهی مردم در برخورد با تخلفات را ضروری دانست و از همراهی، همکاری و اعتماد مردم شریف استان در اعلام تخلفات اقتصادی و برقراری ارتباط با سامانه ۱۲۴ سازمان صمت قدردانی کرد.