#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: بخشی خصوصی اقدام دولت در راستای مردمی کردن یارانه‌ها را شجاعانه می‌داند و برای اجرای درست این طرح کنار دولت قرار دارد.

، محسن احتشام در سی و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: حذف ارز ترجیحی و بازگشت عواید آن در قالب طرح هدفمندی یارانه ها به مردم اثرات مثبتی در بلند مدت خواهد داشت که قطعا برای مردم نمود پیدا خواهد کرد و نتیجه خوب آن در آینده مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرا درست طرح مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: با این اقدام دولت، امید می‌رود که رانت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از بین برود و به صورت عادلانه در اقتصاد و به خصوص برای دهک‌های پایین توزیع شود.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هرچه مردم از نقاط قوت این طرح اطلاع پیدا کنند به اجرای درست آن کمک می‌کنند، ادامه داد: اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها باید به معنای واقعی همه دهک ها را در برگیرد و نگاه بخشی خصوصی اجرای همه جانبه این طرح است.

وی یادآور شد: با توجه به فضای ایجاد شده هرچند اجرای طرح در کوتاه مدت ممکن است تبعاتی داشته باشد، اما در بلند مدت به نفع اقتصاد کشور و مردم خواهد بود لذا موفقیت طرح به نحوه عمل و اجرا بستگی دارد.

احتشام تاکید کرد: باید تلاش شود تورم به معنای واقع مهار شده و اگر این امر اتفاق افتد نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: بخش خصوصی وظیفه دارد خود را در کنار دولت بداند و تولید و اشتغال را افزایش دهد تا نرخ تورم را کاهش یابد.

رییس اتاق بازرگانی بیرجند افزود: بخش خصوصی با افزایش صادرات به دولت کمک خواهد کرد و در روند درست اجرا کردن طرح کنار دولت می‌ماند.

وی گفت: انتظار می‌رود نظر بخش خصوصی هم در تصمیم گیری‌ها لحاظ شود زیرا تصمیمات کارا و نتیجه بخش تر خواهد بود.

احتشام همچنین با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره ای روش نوینی در بخش توزیع کالا است که محاسن زیادی دارد عنوان کرد: فروشگاه‌های زنجیره ای استان باید با تولیدکنندگان داخلی بیشتر همکاری کنند و گردش مالی این فروشگاه ها در بانک های استان باشد تا منابع مالی استان افزایش یابد.

نماینده اتاق اصناف بیرجند نیز ضمن قدردانی از حضور میدانی استاندار و تیم اقتصادی استان در بررسی وضعیت بازار گفت: ما شاهد بودیم که تا نیمه‌های شب جلسات برگزار شد تا طرح مردمی کردن یارانه‌ها به تحقق بپیوندد ، لذا اصناف همواره حمایت خود را از دولت مردمی در راستای اجرای این طرح اعلام می‌کند.

غلامرضا جعفرپور مقدم افزود: از آنجایی که همواره نماینده عالی دولت از بخش خصوصی کاملا حمایت کرده لذا در این برهه از زمان اصناف که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند همه توان خود را در راستای حمایت از طرح بسیار خوب به کار گرفته اند.

ضرورت بازندگی در نحوه ایجاد و تاسیس شعبات متعدد فروشگاه‌های زنجیره ای و نحوه نرخ‌گذاری و تخفیفات این فروشگاه‌ها از جمله دستور کارهای سی و چهارمین نشست شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولتی بود که مقرر شد بسته پیشنهادی از انتظارات استان در خصوص فعالیت این فروشگاه‌ها تهیه شود تا استاندار خراسان جنوبی و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند متناسب با آن بسته رایزنی ها و گفت و گوهایی را در مرکز پیگیری کنند و از فعالیت فروشگاه‌های زنجیره ای متناسب با منافع استان استفاده شود.

همچنین در این نشست هشت نفر از اعضای بخش خصوصی شورا به مدت یک سال انتخاب شدند.