معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرستان‌های فردوس و طبس در اولویت تامین دستگاه ام آر آی هستند که با واردات این دستگاه ۲ شهرستان را با هم تجهیز خواهیم کرد.

قاسم جان‌بابایی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت رسول (ص) شهرستان فردوس افزود: همچنین اولین دستگاه سی تی اسکن به شهرستان بشرویه و دومین دستگاه که وارد استان شود، به شهرستان فردوس تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی آمبولانس برای تجهیز بیمارستان‌ها در حال خریداری است گفت: در یک سال اخیر پنج دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس با کیفیت خوب به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده که در تاریخ وضعیت درمان استان بی‌نظیر بوده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در عین حال برای بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس دستگاه سی تی اسکن لازم است که بعد از بشرویه نوبت فردوس خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بازدید که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشت، گفت: با وجود مبارزه با کرونا در یک سال اخیر و کمبود منابع مالی، اقدامات خوبی برای توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان انجام شده است.

محمد دهقانی اظهار داشت: در صورت تامین سوخت، اورژانس هوایی در شهرستان فردوس مستقر خواهد شد.

جان‌بابایی در این بازدید که فرماندار، امام جمعه و رییس شورای اسلامی شهر فردوس هم حضور داشتند، از بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس بازدید کرد.

تامین پزشکان متخصص، دستگاه سی تی اسکن، ام آر آی، اورژانس هوایی و ارتقای دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی از طرف مسوولان شهرستان و نماینده مردم در مجلس مطرح و دستورات لازم برای بررسی و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته از بیمارستان بشرویه هم بازدید کرد و گفت: در آینده نزدیک اولین دستگاه سی تی اسکن که وارد استان خراسان جنوبی شود را به بشرویه اختصاص خواهیم داد.

وی برای تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان نیز قول مساعد داد و افزود: بررسی لازم برای اجرای مجدد طرح محرومیت ویژه در شهرستان بشرویه انجام می‌شود.

جان‌بابایی از اجرای طرحی برای تکمیل مراکز درمانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد خبر داد و گفت: بیمارستان جدید بشرویه نیز در همین طرح قرار گرفته است و مابقی اعتبار آن برای تکمیل تامین خواهد شد.

وی در ادامه این سفر با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به شهرستان سرایان رفت و از پروژه کلینیک در حال احداث بیمارستان امام علی (ع) بازدید کرد.

معاون وزیر بهداشت در این بازدید از افتتاح پروژه کلینیک ویژه با همکاری وزارت بهداشت و همراهی خیرین شهرستان سرایان در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: با افتتاح کلینیک بخش عمده مراجعات مردم به شهرهای مجاور کاهش می‌یابد.

وی افزود: بیمارستان سرایان برای ارائه خدمات بیشتر نیاز به توسعه دارد که به‌زودی از ۳۲ به ۶۴ تختخواب توسعه خواهد یافت و در رشته‌های تخصصی نیز بیمارستان نیازمند تقویت است که در اولین توزیع نیروی انسانی متخصص به شهرستان کمک خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از تحویل یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۳۰۰ لیتری در هفته‌های آتی به بیمارستان سرایان خبر داد و گفت: مطالبات شهرستان‌های استان به صورت ویژه در دستور پیگیری توسط دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه دیروز (شنبه) وارد بیرجند شد و در آغاز سفر خود به خراسان جنوبی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند و پروژه ساخت بخش سوختگی با مساحت ۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد بازدید کرد.

وی در ادامه این سفر با حضور در شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها، وضعیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی و مسائل و مشکلات درمانی را از نزدیک بررسی می‌کند.

قرار است امروز (یکشنبه) با حضور معاون وزیر بهداشت، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان عملیات اجرایی بیمارستان جدید شهرستان طبس آغاز شود